به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری پلیس ایلام، فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از کشف محموله گیاهان دارویی که به صورت غیرمجاز تهیه شده بودند، خبر داد.
سرهنگ مهرداد علی محمدی گفت: ماموران انتظامی بخش ماژین از توابع این شهرستان بامداد روز پنجشنبه یک دستگاه خودروی نیسان حامل بار گیاهان دارویی (گل گاوزبان) را متوقف کردند و دو نفر سرنشین این خودرو نیز دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه در این ارتباط پرونده ای تشکیل و همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شهرستان شد، افزود: این محموله گیاه دارویی از کوه های منطقه ماژین به صورت غیرمجاز تهیه و متهمان قصد انتقال آن را به استان های همجوار داشتند.

** دستگیری سودا گر مرگ در شهرستان دره شهر و کشف 3 کیلوگرم تریاک
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر همچنین از دستگیری عامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان و کشف 3 کیلوگرم تریاک از این فرد خبر داد.
سرهنگ علی محمدی تاکید کرد: براساس اخبار واصله از پلیس آگاهی شهرستان بدره مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک دستگاه خودروی پراید از محور بدره به سمت دره شهر، ماموران پاسگاه زرین دشت بلافاصله اقدام به اجرای تور ایست و بازرسی موقت در این مسیر کردند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از مشاهده خودرو مورد نظر آن را در روستای دشت آباد متوقف کردند، یادآور شد: پس از توقیف خودرو با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی اولیه سه کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت حرفه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
سرهنگ علی محمدی اظهار کرد: متهم دستگیر شده همراه با پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شد.

** کمربند ایمنی = حیات دوباره
رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان وسایل نقلیه هشدار داد استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو اجباری است.
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: در سال های اخیر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی گسترش یافته ولی باید به یاد داشته باشیم یکی از علل عمده مرگ و میر در تصادفات خونریزی های مغزی است که بستن کمربند ایمنی موثرترین عامل در جلوگیری از وارد آمدن ضربه به سر و خونریزی مغزی و در نتیجه مرگ و میر است.
وی اضافه کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان در هنگام رانندگی عواقب خطرناکی را بدنبال دارد، پس همه رانندگان قانون مدار باید جهت سلامتی خود و سرنشینان، بستن کمربند ایمنی را جدی گرفته و قبل از حرکت کمربند ایمنی را ببندند.
به گفته وی، کمربند ایمنی وسیله ای است که کارآمدی آن در کاهش تلفات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده است زیرا بستن آن یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان راننده و سرنشینان خودرو است.
سرهنگ همتی زاده ابراز امیدواری کرد اجرای دقیق قانون، برای معدود رانندگان خطر آفرین بازدارندگی لازم را فراهم کرده و آرامش و سلامتی را برای جامعه به ارمغان آورد.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.