احمد شوهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساز و کار اجرای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای است که نهادها و دستگاه های مختلفی در امر برگزاری آن دخیل هستند و شورای نگهبان قانون اساسی نیز وظیفه نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده دارد.
وی افزود: در انتخابات هیچ فرد و یا جریانی حائز رای 100 درصدی مردم نمی شود ولی قواعد دموکراسی و مردم سالاری دینی حکم می کند اقلیت به رای اکثریت احترام گذاشته و به نتایج اعلام شده تمکین کنند.
به گفته وی، افراد و جریان های سیاسی نیز اگر به نتایج انتخابات اعتراض و یا شکایتی دارند باید آن را از مجاری رسمی که در قانون پیش بینی شده است، پیگیری کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم یادآور شد: طی روزهای گذشته سخنانی مبنی بر حلال و یا حرام بودن آرا توسط برخی اشخاص مطرح شد که این افراد باید بطور شفاف منظور خود را از بیان آن اعلام کنند.
شوهانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با برگزاری انتخابات متعدد در زمینه مردم سالاری و دموکراسی به الگویی برای کشورهای منطقه و جهان تبدیل شده است، طرح این گونه مباحث (حلال و حرام بودن آرا) مشروعیت ایران اسلامی را در نظام بین الملل زیر سوال می برد.
وی گفت: همه باید تلاش کنیم زمینه انسجام، وحدت و برادری را در مسائل داخلی تقویت کنیم تا در سایه این اقتدار داخلی بتوانیم حقوق کشورمان را در مجامع بین المللی استیفا و در مقابل زورگویی های استکبار جهانی ایستادگی کنیم.
استاد علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تهران افزود: فصل انتخابات و رقابت های تبلیغاتی به پایان رسید و اکنون موسم تلاش برای اجرایی کردن وعده ها و کمک به رئیس جمهوری منتخب برای عملی کردن برنامه هایش است.
به گفته وی، دکتر روحانی نیز همواره تاکید کرده اند از توان و ظرفیت تمامی افراد با گرایش های سیاسی مختلف برای پیشبرد امور بهره خواهد گرفت و دولت وی فراجناحی خواهد بود.
شوهانی از عموم افراد و جریان های سیاسی خواست از بیان مباحثی که جایگاه کشورمان را در ابعاد بین المللی با خدشه روبرو می کند پرهیز کرده و همه دست به دست هم دهیم تا ایران اسلامی را به جایگاهی که شایسته این ملت بزرگ است، برسانیم.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.