رضا گیاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بهداشت آب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب کشور دانست و اظهار کرد: کیفیت آب در ایران در حوزه شهری و روستایی از بسیاری از کشورها مطلوب تر و بالاتر است.
وی با بیان اینکه 99.5 درصد از کیفیت آب در شهرها مطلوب است، افزود: میانگین مطلوبیت کیفیت آب در حوزه روستاها نیز در سطح کشور بیش از 97،5 درصد است.
معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره ‌مندی بیش از 50 میلیون نفر در بخش آب شهری در کشور خبر داد و تاکید کرد: 20 میلیون نفر از آب شرب در بخش روستایی بهره ‌مند هستند.
گیاهی به چگونگی اعمال مدیریت مصرف آب اشاره کرد و یادآور شد: اجرای عملیات فنی همچون کنترل شبکه توزیع و مهار نشتی نقش موثری در مدیریت مصرف آب دارد.
وی گفت: اولویت و سیاست راهبردی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای برنامه های راهبردی است چرا که چنین تدابیری فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه می کند و این امر بسیار موثر و تاثیرگذار در مصرف بهینه آب دارد.
وی گفت: در سال جاری و از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبارهای زیادی پیش بینی و به سمت روستاها گسیل شده است، تمام تلاش ما این است که اختلاف سطح آبرسانی شهرها و روستاها را به حداقل برسانیم.
به گزارش ایرنا، رضا گیاهی معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز پنجشنبه با حضور در نشست مدیران و معاونان شرکت آبفای و آبفار ایلام به این استان سفر کرد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.