براساس گزارش های دریافتی ماموران منابع طبیعی در حال خاموش کردن این آتش سوزی در 78 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام هستند.
این سومین مورد آتش سوزی است که طی سه روز گذشته در عرصه های طبیعی کبیرکوه به عنوان مهمترین کوهستان و زیستگاه گیاهی و جانوری استان ایلام رخ می دهد .
دیروز و پریروز نیز در دو واقعه حریق ، ده ها هکتار از عرصه های ارزشمند جنگلی و زیستگاهی این کوهستان در محدوده شهرستان های آبدانان و دره شهر طعمه آتش شدند.
در حالی که علت مشخص این آتش سوزی تاکنون اعلام نشده است، اما بی احتیاطی عامل انسانی در زمینه ای از عوامل طبیعی چون افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و خشک شدن سبزینه مراتع و زیراشکوب جنگل به عنوان بیشترین علت وقوع اتش سوزی در مراتع و جنگل های استان ایلام مطرح است.
استان ایلام حدود 500 هزار هکتار جنگل انبوه و تنک با پوشش مسلط بلوط ، زالزالک و .. دارد که از موقعیت زیستگاهی متنوع گیاهی و غنی جانوری برخوردار هستند.
رشته کوه کبیرکوه به صورت دیواری منظم به طول ۱۶۰ کیلومتر از جهت شمال غربی به جنوب شرقی امتداد یافته و مراکز جمعیتی استان ایلام به خصوص بدره ، دره شهر و آبدانان را در دل و دامنه دو سوی خود جای داده است.
تنظیم و انتشار : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.