احمد شوهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در ایام تبلیغات از جمله در مناظره ها شعارهایی مبنی بر سه برابر کردن یارانه ها و ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی می دادند که بنا بر نظر کارشناسان اقتصادی این وعده ها از پشتوانه علمی برخوردار نبود و شرایط درآمدی کشور نیز امکان تحقق آنها را دور از ذهن می کرد.
وی افزود: آقای روحانی در طول تبلیغات از بیان شعارهایی که امکان عملی شدن نداشت و منجر به بی اعتمادی مردم به مسئولان می شد، پرهیز کرد که همین صداقت در رفتار و گفتار باعث شد عموم مردم بار دیگر به برنامه های دولت تدبیر و امید رای مثبت دهند و برای چهار سال دیگر سکان مدیریت اجرایی کشور را به نمایندگان این جریان بسپارند.

* مسئولان فرصت خدمت به مردم را پس از دوران تبلیغات مغتنم شمارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم یادآور شد: ملت بزرگ ایران در طول ادوار گذشته نشان داده اند که با هیچ فرد و یا گروهی عقد اخوت نبسته اند و با توجه به عملکرد آنان در ایام انتخابات نامزدهای خود را بر می گزینند، توفیق دولت یازدهم در سیاست خارجی و رفع بخش قابل توجهی از تحریم ها و همچنین ایجاد آرامش در بازار و کاهش تورم از مهم ترین دلایلی بود که مردم دوباره به این دولت روی خوش نشان دادند.
شوهانی تاکید کرد: با پایان یافتن ایام انتخابات باید تمامی مسئولان عزم خود را برای برطرف کردن مشکلات کشور در حوزه های مختلف بکار گیرند، یکی از خواسته های مردم تغییر در کابینه دولت دوازدهم به ویژه در بخش اقتصادی است، منتقدان دولت نیز از پیر و خسته بودن اعضای دولت یازدهم همواره انتقاد می کنند.

* دولت نیروهای جوان و باانگیزه را در کابینه آینده بکار گیرد

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید به طور اساسی ترمیم شود و از نیروهای جوان تر و بار انگیزه تر که آشنا به وضعیت کشور باشند، استفاده شود، رئیس جمهوری نیز در نشست خبری اخیر خود بر بهره گیری از نیروهای تازه نفس و جوان تاکید کرد تا بتوان شرایط را هرچه بیشتر در ریل و مدار پیشرفت و توسعه قرار داد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تهران گفت: مهم ترین اولویت دولت دوازدهم باید رسیدگی فوری به موضوع اشتغال باشد چرا که این مساله با توجه به وجود جمعیت بسیار زیاد جوانان تحصیل کرده به وضعیت بحرانی رسیده و به دغدغه خانواده ها تبدیل شده است و رئیس جمهوری نیز پیگیری این موضوع را از راهبردهای اصلی خود در چهار سال دوم دولت بیان کرده است.
شوهانی اظهار کرد: دولت یازدهم با به سرانجام رساندن توافق برجام توانست بخش زیادی از تحریم های بین المللی را علیه کشور بردارد و مردم انتظار دارند در این چهار سال آثار و نتایج این توافق را بویژه از منظر اقتصادی در زندگی خود لمس کنند، دولت در زمینه رسیدن به رشد اقتصادی تا حدودی توفیق داشته ولی همچنان سایه رکود در کشور حاکم است که می طلبد در دوره جدید شاهد گشایش در این حوزه نیز باشیم.

* رفع تنش با همسایگان مهم ترین اولویت سیاست خارجی دولت دوازدهم

وی به اولویت های دولت آینده در بخش سیاست خارجی نیز اشاره کرد و افزود: مهم ترین برنامه دولت دوازدهم رفع تنش با همسایگان خواهد بود چرا که هرچه بتوانیم در این حوزه موفق باسیم می توانیم در راستای منافع ملی گام های مثبت تری برداریم.
نماینده پیشین مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عربستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران نشستی را با حضور تعدادی از کشورها برگزار و اتهاماتی علیه کشورمان وارد کرد، سیاست رژیم سعودی در این برهه حساس دامن زدن به اختلاف ها و ایجاد اجماع در کشورهای منطقه علیه ایران اسلامی است ولی بسیاری از کشورهای خاورمیانه نشان داده اند از سیاست های سعودی ها تبعیت نمی کنند و می توان در چارچوب مصالح ملی روابط خود را با آنها ارتقا دهیم.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.