ضیا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت هزار و 200 دانش آموز و دانشجو اکنون از خدمات این نهاد شامل کمک هزینه تحصیلی، پرداخت شهریه، اعزام به اردوهای خارج از استانی، برنامه های آموزشی و اوقات فراغت، امتیازهای نخبگی و خدمات دیگر استفاده می کنند.
وی افزود: بیش از 22 میلیارد ریال از محل اعتبارهای این نهاد و کمک های مردمی در زمینه خدمت به این تعداد دانش آموز و دانشجو هزینه شده است.
وی با بیان اینکه توجه به استعدادهای علمی و فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان مددجو از مهمترین برنامه های کمیته امداد است، اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان مستعد فراوانی در بین خانواده های مددجوی ایلام وجود دارد که در سطح عالی در حال تحصیل بوده و برخی از آنان نیز اکنون از مسئولان برجسته استانی و کشوری هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام افزود: اکنون در این استان 340 دانشجو، دانش آموز و دانش آموخته نخبه در بین خانواده های مددجو شناسایی شده که برای رسیدن به موفقیت های بیشتر علمی و تحصیلی به آنان خدمات ارایه می شود.
وی ادامه داد: 190 نفر از این تعداد زن و بقیه مرد است و 157 نفر نیز از مجموع آنان نخبه سطح یک هستند.
رضایی با بیان اینکه استعدادهای نخبگی این افراد در زمینه های قرآنی، علمی، تحصیلی، هنری، ورزشی و... است، افزود: ایلام خوشبختانه از این لحاظ و از حیث شمار نخبگان از استان های برتر کشور به حساب می آید.
وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان نخبه از کمک ها و حمایت های بیشتری در مقایسه با دیگر دانش آموزان و دانشجویان برخوردار هستند، گفت: تعدادی از این افراد به لحاظ گذراندن مدارج علمی در سطح کشور مطرح بوده و اختراعاتی نیز در سطح ملی به ثبت رسانده اند.
47 هزار نفر در استان ایلام زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.