عباداله باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری های استان، تسهیلات لازم از طریق سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور در اختیار شهرداری های متقاضی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به شهرداری هایی که طرح و پروژه اشتغالزا و درآمدزا و همچنین توان لازم برای اجرای این طرح ها را داشته باشند وجود ندارد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام اضافه کرد: طرح های مختلفی از جمله کارخانه آسفالت ایوان و کارخانه سنگ شکن ارکواز ملکشاهی با 20 میلیارد ریال اعتبار آماده واگذاری به شهرداری های این استان است.
باقری یادآور شد: همچنین 30 میلیارد ریال اعتبار نیز برای طرح مجتمع تجاری شهر ایلام در نظر گرفته شده است که در صورت آمادگی شهرداری ایلام پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: استان ایلام دارای 25 شهر است که منبع اصلی درآمد شهرداری های این شهرها از محل عوارض قانونی ساخت و ساز و صدور پروانه بوده و فاقد منابع درآمدی پایدار هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام با بیان اینکه از حدود 90 کد درآمدی پیش بینی شده برای درآمد شهرداری ها در بیشتر شهرهای استان ایلام تنها بین 20 تا 30 مورد این کدهای درآمدی فعال است، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های مغفول مانده قانونی برای کسب درآمد و درنتیجه ارتقا خدمات و عمران شهری تاکید کرد.
باقری افزود: درآمدهای شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی مردمی باید از محل سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های عمرانی که توسط بخش خصوصی اجرا می شود، تامین شود که تا کنون بدلیل نبود تامین منابع و نبود امکان استفاده از تسهیلات اجرایی نشده بود.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات بدون سقف و بدون سود به شهرداری های استان به منظور اجرای طرح های درآمدزا ظرفیت و موقعیت بسیار مناسبی است که شهرداران باید تلاش کنند از این ظرفیت به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها بهره بگیرند.
بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته 395 هزار و 263 نفر از معادل 68 درصد جمعیت استان 580 هزار و 158 نفری ایلام در مناطق شهری زندگی می کنند.
استان ایلام 10 شهرستان و 25 شهر دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.