به گزارش ایرنا، محمدرضا شرف بیانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: روز خرمشهر یک روز ملی و نماد مقاومت و پیروزی مردم ایران در برابر دشمنان زبون بود.
وی افزود: باید از سرمایه های کنونی جنگ چون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا بیشترین برای تبیین اهمیت جنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی استفاده کرد.
شرف بیانی یادآور شد: در سالروز فتح خرمشهر و هفته ملی مقاومت برنامه های متعددی با همت سپاه و دیگر دستگاه های استان ایلام برگزار می شود که انجام تبلیغات محیطی چون نصب بنر و پوستر، نمایشگاه، دیدار با خانواده های معظم شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و مراکز عمومی، خاطره گویی، برنامه های ورزشی، تقدیر از سربازان نمونه پادگان ها از جمله برنامه های این هفته است.
وی در ادامه به برخی از فعالیت های بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: در سال گذشته 22 عنوان جلد کتاب با موضوع گردآوری اسناد یا خاطرات شفاهی جنگ منتشر شد.
شرف بیانی افزود: با مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان در تلاش هستیم که در کتب درسی دانشگاهی 2 واحد با موضوع دفاع مقدس گنجانده شود و نیز استفاده از ظرفیت و خلاقیت هنرمندان حوزه های مختلف برای معرفی هرچه بهتر و شیوا تر دفاع مقدس و لایه های پیدا و پنهان جنگ به زبان هنر و ساخت فیلم سینمایی یا تله فیلم از دیگر اهداف و برنامه های بنیاد است.
وی به ساماندهی یادمان های دفاع مقدس استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: 120 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تکمیل یادمان های دفاع مقدس استان ایلام به شورای برنامه ریزی استان ایلام استان ابلاغ شده که در صورت تخصیص تمام یا بخشی از این مبلغ مشکلات و زیرساخت های یادمان های دفاع مقدس و شهدای گمنام مرتفع شود.
وی اظهار کرد: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان و تلاش برای ثبت برخی از وقایع جنگ استان ایلام در تقویم ملی از اولویت های بنیاد است و ثبت آزادسازی مهران و حادثه چوار درنخستین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور باید مطرح و با جدیت پیگیری شود.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آنها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.