به گزارش ایرنا، در حالی رای گیری در شعب اخذ رای مناطق مختلف استان ایلام همزمان با سراسر کشور آغاز شد که شور و اشتیاق زیادی در بین مردم برای مشارکت در انتخابات مشاهده می شود و لحظه لحظه بر قطرات زلال دریای مردم برای تبدیل شدن به موجی خروشان اضافه می شود.
امروز زنان و مردان ایلامی با غیرت، هوشیاری و عشق به مام میهن در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا سرود آزادی و زنده باد ایران من را سرد دهند و همچون گذشه نغمه خوش آزادی را در ایران اسلامی طنین افکن کنند.
امروز ملت قهرمان و بزرگ ایران گام در میدان عمل نهاده و با حضور پر شور و گسترده خویش بار دیگر آرمان های ارزنده انقلاب را پاس داشته و با سرانگشت نیلی خود گلی از جنس امید به روح شهدا نثار می کند.
امروز ایران اسلامی بار دیگر شاهد حضور تک تک انسان های فهیم و و آگاهی است که نه از اجبار و زور بلکه از سر عشق و ارادت به میهن و امام، شهدا و رهبری در میدان عمل با جان و دل حضور یافته و رای شان را به نشانه سنگ بنای حراست از میهن به صندوق می ریزند.
مردم ایلام از پیر و جوان، زن و مرد امروز آمده اند تا بار دیگر با همه آرمان های امام راحل تجدید عهد کنند و دین خود را نسبت به نظام اسلامی با تمام خلوص نیت ادا کنند.
بی گمان این حضور و این غیرت ورزی برای خلق حماسه در امتداد نور تنها از ید ملتی بر می آید که انقلابش را با شور و شوق آفریدند و خون هزاران شهید برای حیات و بارورشدنش هدیه شده است.
امروز شور و شعور ملت در آرایی سپید برای ساختن فردای ایرانی پر امید تبدیل شده تا همه بدانند که دست یازیدن به ایران محال است و هیچ قدرتی یارای مقابله با این مردم پاک طینت را ندارد.
امروز حماسه ای از جنس امید خلق می شود و دستان من و تو یک به یک فردای آبادان ایران عزیز را با ثبت در شناسنامه هایمان به نشانه اصالت و هویتمان به ثبت می رساند.
اینان همان کسانی هستند که انتخابات را نماد مردم سالاری دینی می دانند و با عشق به نظام و انقلاب برای اقتدار و ابهت ایران اسلامی پای در میدان عمل نهاده اند تا دشمنان دریابند که ملت ایران همیشه در صحنه حضور دارد و هیچ قدرتی را یارای مقابله با آن نیست.
این مردمان بی ادعا با عشق و ارادت به میهن حاضر شده اند تا به همه یادآور شوند که اوج عزت ایران در لحظه بیداری و هوشیاری آنان است.
جمعی از رای دهندگان ابلامی که در شعبه اخذ رای دانشگاه علوم پزشکی ایلام حضور داشتند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند: امروز همچون دوره های قبل حماسه ای نو از جنس همبستگی خلق خواهیم کرد.
این افراد که از نخستین دقایق آغاز رای گیری در این شعبه حضور یافته اند شکوهی از همدلی را به نمایش گذاشته و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
یکی از رای دهندگان حاضر در این شعبه پس از ریختن رای خود در صندوق گفت: همانطور که کشور ایران از مهمترین و تاثیر گذار ترین کشورهای دنیاست ریاست جمهوری این کشور هم باید با ابهت و با تقوا بوده و بتواند به تمامی نیازهای مردم در سطوح مختلف پاسخ دهد.
منصور موحد اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید بتواند از حق ایران در مجامع بین المللی بخوبی دفاع کرده و توانایی حل مشکلات مردم در زمینه های مختلف را داشته باشد.
وی با ابراز خوشحالی از شرکت در انتخابات تاکید کرد: بسیار شادمان هستم که بار دیگر با حضور در این عرصه سرنوشت ساز به فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده ام.
یکی از بانوان رای دهنده که با همسر و دو فرزن خردسالش در این شعبه حضور یافته بود هم به خبرنکار ایرنا گفت: به عنوان وظیفه ای ملی در انتخابات شرکت کرده ام.
مریم کاظمی افزود: رئیس جمهوری منتخب مردم باید در درجه اول صلاح کلی مملکت را بخواهد و به قشر خاصی توجه نداشته باشد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید دور نمای کشور را در نظر بگیرد، گفت: او باید ضمن آگاهی از همه مسایل گوش به فرمان معظم رهبری باشد و در حل مسایل و اداره کشور از همه گروه ها و نخبگان مشورت بگیرد.
به عقیده این شهروند، امروز روز حساسی در کشور است و هر رای مردم در تغییر سرنوشت کشور موثر واقع خواهد بود.
وی همچنین از رئیس جمهور آینده خواست در تصمیم گیری های کشور شایسته سالاری را مد نظر قرار داده و از نظرات تمامی احزاب بهره گیرد.
یکی دیگر از رای دهندگان ایلامی نیز در خصوص تاثیر مناظره ها در انتخاب امروزش گفت: اگر چه شناخت کافی از نامزد مورد نظرم در انتخابات داشتم ولی مشاهده مناظره ها عقیده قلبی من را برای حضور و انتخاب فرد مورد نظر تثبیت کرد.
حجت الاسلام حسین عباسی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید دغدغه دین و معیشت مردم را داشته باشد و بتواند در این زمینه موفق عمل کند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
خبرنگاران: ناهید ابراهیمی - آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.