به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از شامگاه 31 فروردین ماه و پس از انتشار اسامی نامزدها آغاز شد.
تبلیغات نامزدهای انتخابات پنحمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و نخستین میاندوره ای مجلس شورای اسلامی نیز از 21 اردیبهشت بمدت یک هفته آغاز شده بود.
براساس قانون تبلیغات نامزدهای انتخابات 24 ساعت قبل از شروع فرآیند اخذ رای پایان یافت چرا فرآیند اخذ رای ساعت هشت فردا (جمعه 29 اردیبهشت) در 740 شعبه اخذ رای استان ایلام همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

** انتخابات شوراهای اسلامی از آغاز تا امروز
دستور شروع فرآیندهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 25 اسفندماه سال 1395 توسط وزیر کشور صادر شد.
هیات های اجرایی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور از 25 تا 29 اسفند سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور تشکیل شدند.
نام نویسی از داوطلبان این انتخابات از 30 اسفند سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور آغاز شد که البته نام نویسی اولیه در دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته بود.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 6 فروردین ماه 1396 به مدت هفت روز ادامه داشت که در طول این مدت بیش از 290 هزار نفر به صورت قطعی نام نویسی کردند.
پس از پایان نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هیات های اجرایی مشخصات داوطلبان را به منظور بررسی به مراجع چهار گانه(وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال) ارسال کردند.
هیات های اجرایی پس از دریافت نتیجه استعلام مراجع چهارگانه تا 23 فروردین ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و به هیات نظارت بخشداری ها و فرمانداری های سراسر کشور اعلام کردند.
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیات های نظارت از 25 تا 30 فروردین ماه انجام و نتیجه این بررسی صلاحیت ها به داوطلبان اعلام شد.
داوطلبان رد صلاحیت شده از سوم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز شکایات خود را به هیات های نظارت اعلام کردند و هیات های نظارت نیز تا 17 اردیبهشت ماه شکایت داوطلبان را بررسی و نتیجه قطعی اعلام شد.
اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده 20 اردیبهشت ماه توسط فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور منتشر و تبلیغات نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه کلید خورد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت و بیش از 425 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات در غرب کشور قرار دارد و انتخابات روز جمعه در 25 شهر و 375 روستای این استان برگزار می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی *8 انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.