یدالله کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سلامت و صیانت از آرا ، تامین امنیت و زمینه سازی مشارکت حداکثری سه موضوع حیاتی در برگزاری انتخابات است.
وی افزود: همه باید تلاش کنند شور و شوق انتخاباتی را در سطح جامعه ایجاد و مردم را با حقوق خود آشنا کنند تا مردم بتوانند با آگاهی کامل در این عرصه حضور پیدا کنند، معتقدم انتخابات به عنوان مطالبه ای از سوی مردم نسبت به کارگزاران هر کشوری است و نمونه بارز تجلی مردم سالاری دینی است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: البته اگر عنوان می شود باید شور و شوق انتخاباتی در جامعه حاکم باشد، به این معنی نیست که افرادی از این موضوع سوء استفاده کرده و ایجاد تنش و ناامنی کنند و باید راهکارهای مقابله با این افراد بکارگیری شود.
کسایی تاکید کرد: هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی و همچنین دستگاه قضایی به عنوان ناظر برای مقابله با هرگونه ناامنی در انتخابات برقرار است ، اعتقاد راسخ داریم رای مردم امانتی در دست مسئولان بوده و نوعی حق الناس است و به مردم اطمینان می دهیم به وظیفه ذاتی خود در این حوزه با قدرت عمل خواهیم کرد.
وی یادآور شد: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در راستای دستورالعمل معاونت پیشگیری قوه قضاییه تشکیل شده که در استان با مسئولیت رئیس کل دادگستری و حضور دادستان و معاون پیشگیری و عضویت تعداد از دستگاه های امنیتی، سیاسی و فرهنگی به رصد مسائل و مشکلات احتمالی می پردازد، تاکنون نیز جلسات متعددی تشکیل شده و با تعیین شعبه ای این تخلفات در سریع ترین زمان ممکن و خارج از نوبت رسیدگی می شوند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: نشست هایی نیز با نامزدهای انتخابات شهر و روستا برگزار شده و با بیان قوانین و مقررات انتخاباتی تلاش شده آنان را با این مسائل آشنا کنند تا از بروز تخلفات از سوی نامزدها و هواداران آنها جلوگیری شود.
کسایی با اشاره به بافت قومی و قبیله ای استان ایلام اظهار کرد: شیوه تبلیغات و انتخابات در ایلام در مقایسه با سایر مناطق کشور تفاوت هایی دارد و باید با دقت نظر بیشتری روند انتخابات اجرایی شود تا از بروز اختلافات قومی و قبیله ای و عشیره ای جلوگیری شود.
وی به نامزدهای برنده و بازنده انتخابات توصیه کرد به خواست و نظر مردم احترام بگذارند و از به راه انداختن کاروان های شادی که موجب جریحه دار شدن سایر افراد می شود خودداری و برای نظام هزینه ایجاد نکنند ، همچنین نامزدهای بازنده ای که بر هر دلیل نتوانسته اند رای لازم را کسب کنند باید از اقدامات تنش زا و ملتهب کردن فضای جامعه پرهیز کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام تاکید کرد: بروز برخی تخلفات انتخاباتی طی این مدت گزارش شده که برای بررسیز بیشتر در اختیار دادستانی قرار گرفته است که از بیشتر شامل نصب بنر و پوستر تبلیغاتی در مکان های غیر از جاهای تعیین شده است و می توانیم ادعا کنیم فضای انتخابات در استان ایلام امن و سالم است ، تلاش می کنیم جو انتخابات را طوری مدیریت کنیم که شور و شوق انتخاباتی را از مردم نگیریم..
کسایی با اشاره به تبلیغات نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی یادآور شد: تخلفات در فضای واقعی به صورت عیان صورت می گیرد ولی در فضای مجازی نیاز است رصد بیشتری صورت گیرد، از روزهای ابتدایی تبلیغات با هماهنگی سایر ارگان ها همچون پلیس فتا و اداره ارشاد نشست هایی به مدیران سایت ها و کانال ها برگزار و ضمن بیان قوانین و مقررات تبلیغات موارد تخلف به انان گوشزد شد.
وی اظهار کرد: اشراف کاملی بر فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و نیروهای انتظامی برقرار است ، رصد فضای مجازی نیاز به تحقیقات ندارد چراکه داده ای که رد و بدل می شود گویاست که آیا جرمی اتفاق افتاده یا خیر و تاکنون نیز مورد خاصی مشاهده نشده است.
معاون دادگستری ایلام از دریافت گزارش هایی مبنی بر استفاده برخی از مدیران اجرایی از امکانات دولتی در ایام تبلیغات انتخابات خبر داد و افزود: این موارد در دست بررسی است و پس از انجام تحقیقات در صورت اثبات با خاطیان برخورد قانونی می شود.
کسایی تاکید کرد: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می شود، بر میزان تجربه مردم ، نامزدها و مجریان افزوده می شود، امروز و پس از 38 سال از پیروزی انقلاب شاهد هستیم نحوه تبلیغات نامزدها و شعارهای ارائه شده از سوی آنان وضعیت بهتری پیدا کرده است، افرادیکه در این دوره برای انتخابات شوراهای شهر خود را مطرح کرده اند از نظر تحصیلات شرایط مناسبی دارند و در صورتیکه بتوانند شعارها و وعده های خود را عملیاتی کنند می توان به اداری بهتر مدیریت اموری شهری در استان امیدوار بود.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت در غرب کشور قرار دارد و براساس اعلام ستاد انتخابات استان، 425 هزار نفر از جمعیت این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده:
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.