معروف بسطامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح فعالیت های انجام گرفته توسط اعضای هیات های اجرایی و نظارت برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تمام مراحل برگزاری انتخابات شوراها در در شهر ایلام به صورت الکترونیکی است.
وی با اشاره به تعیین 306 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در این شهرستان برای انتخابات 29 اردیبهشت افزود: در مجموع 157 شعبه ثابت و سیار (102 شعبه شهری و 55 روستایی) برای انتخابات ریاست جمهوری و 149 شعبه ثابت و سیار (102 شهری و 47 روستایی) برای انتخابات شوراهای شهر و روستا برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده است.
فرماندار ایلام تعداد عوامل اجرایی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان را 2 هزار و 800 نفر اعلام کرد و یادآور شد: تمام تلاش مجریان انتخابات، صیانت از آرای مردم است.
بسطامی از مکان یابی 120 نقطه شهری ایلام برای تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهر خبر داد و تاکید کرد: غیر از مکان های در نظر گرفته شده تبلیغات در سایر مکان ها ممنوع است و نامزدها حق نصب تبلیغات خود را در مکان های ممنوعه ندارند.
وی با اشاره به رصد فضای مجازی نامزدهای انتخاباتی شوراهاب اسلامی شهر و روستا گفت: اگر در این زمینه هم خلافی خارج از چهارچوب و مقررات تبلیغات انتخاباتی صورت گیرد، بر اساس قانون پیگیری و برخورد خواهد شد.
فرماندار ایلام با دعوت از مردم برای مشارکت هر چه بیشتر در پای صندوق های رای اضافه کرد: شرکت با شکوه مردم در انتخابات پیش رو موجب افزایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه ملی و بین المللی است.
بسطامی مشارکت مردم در انتخابات را برای تداوم نظام و انقلاب حیاتی دانست و افزود: بستر سازی حضور پرشور مردم در انتخابات ضروری است و به طور قطع مردم ایران در روز جمعه با حضور گسترده و حداکثری خود حماسه دیگر خلق خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
در شهر ایلام 146 نفر برای بدست آوردن هفت کرسی شورای اسلامی شهر با یکدیگر رقابت می کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.