به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی دبیران شورای پروهش و فناوری اداره های کل ورزش و جوانان منطقه 3 کشور (کرمانشاه، لرستان، همدان و مرکزی و ایلام) اظهار کرد: حوزه مطالعه و پژوهش در وزارت ورزش و جوانان به عنوان پشتیبانی برای دانش بنیان کردن برنامه ها و پاسخگویی به نیازهای و انتظارات در 2 حوزه مسئولیتی این وزارتخانه شامل ورزش و جوانان مطرح است.
وی افزود: بخش مطالعات و پژوهش در استان ها یک بخش کاملا جدی است و در این راستا باید ارتباطی خوب بین مدیریت و حوزه پژوهش در استان ها ایجاد شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان تکرار اهمیت موضوع پژوهش را یکی از راهکارهای نهادینه شدن این موضوع در حوزه ها و مجموعه های مدیریتی دانست و تاکید کرد: رویکرد این وزارتخانه در سال های گذشته دانش ‌بنیان شدن برنامه ها و کاربردی بودن مطالعات و پژوهش‌ ها مبتنی بر نیاز دستگاه بوده است.
احمدی با اشاره به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یادآور شد: یکی از مهمترین مسئولیت ها در حوزه مطالعات و پژوهش توجه به حوزه تولید و اشتغال است اینکه ما بتوانیم موانع را متناسب با حوزه کاری خود در استان ها برطرف کنیم.
وی گفت: بخش عمده مشکل جوانان اشتغال است و باید به عنوان یک اولویت اساسی به این بخش توجه جدی داشته باشیم و درصد رفع موانع موجود و کاهش آمار بیکاران باشیم.
به گفته وی، چگونگی بحث اشتغال و کارآفرینی و روش هایی که می شود جوانان را با موضوع اشتغال آشنا کرد باید در حوزه پژوهش مورد توجه قرار گیرد.
احمدی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان نیازمند نقشه مطالعاتی هستیم، اضافه کرد: درحوزه جوانان باید مطالعات و پژوهش ها به مجموعه ای از یافته ها و اطلاعات که در برنامه ریزی مدیریت حوزه جوانان بکار گرفته شد، تبدیل شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان افزود: باید در برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان با دقت در زمینه آینده جوانان وارد تا به عنوان افرادی که درمسئولیت هستیم آینده بهتری برای جوانان ترسیم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات موضوعی بسیار مهم و سرنوشت ساز برای آینده کشور است، باید بتوانیم زمینه های مشارکت هرچه بیشتر مردم و جوانان را در این حوزه فراهم آوریم، معاون وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: مهمترین زمینه های جل مشارکت جوانان، ایجاد شور و انگیزه و رغبت برای این شرکت در این عرصه سرنوشت ساز است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.