محمدکریم محمدیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید، 50 دفتر ای تی سی در روستاهای این استان راه اندازی شده بود که به علت مشکلات عدیده اکثر آنها غیر فعال بودند.
وی افزود: دولت یازدهم ضمن فعال کردن دفاتر قبلی، 56 دفتر جدید دیگر نیز در سطح روستاهای استان دایر کرد که با احتساب دفاتر پیشین مجموع این مراکز در روستاهای استان به 106 دفتر افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام یادآور شد: هیچکدام از روستاهای سطح استان قبل از دولت یازدهم از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند نبودند، اما در دولت یازدهم 240 روستا از این خدمات بهره مند شده اند.
محمدیاری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته 226 روستای دیگر نیز سال 1396 از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند که این اقدام گامی مثبت و مثمرثمر در زمینه ارتباط روستاییان با خارج از روستا و حتی گسترش ارتباطات بین المللی روستاییان است.
وی اضافه کرد: پیش از دولت یازدهم در کشور روستاهای بالای 10 خانوار برق دار شده بودند ولی در دولت تدبیر و امید تمامی روستاهای بالای پنج خانوار استان ایلام از نعمت برق بهره مند شده اند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام بازسازی شبکه برق و ایجاد روشنایی معابر روستایی را از دیگر خدمات دولت طی سه سال گذشته برشمرد و گفت: در حالیکه طی هشت سال دولت گذشته 110 روستا از روشنایی معابر برخوردار شدند (هر سال 14 روستا)، در چهار سال دولت تدبیر و امید 90 روستا (هر سال 22 روستا) از این خدمت بهره مند شدند.
محمدیاری یادآور شد: آبرسانی به روستاها یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بوده است. در چهار سال دولت یازدهم پنج هزار و 200 روستا در سراسر کشور آبرسانی شده اند که در استان ایلام نیز با بهره برداری از پنج 5 مجتمع آبرسانی 10 روستا از آب شرب بهره مند شدند.
استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارای 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.