به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین کارنامه ‌های دولت تدبیر و امید خدمات رسانی در حوزه روستاها است که با اجرای خدمات کم سابقه و بی نظیر بخش مهمی از نیازهای روستاییان برطرف شد و رضایت مندی از عملکرد دولت در این مناطق بوجود آمده است.
دولت به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور بویژه گازرسانی به روستاها را فراهم کرده است.
گازرسانی به روستاها علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق، منجر به ایجاد امید به زندگی و اشتغالزایی در روستاها شده و یکی از عوامل مهاجرت معکوس به حساب می آید.

** گازرسانی به 186 روستای استان ایلام در دولت یازدهم
مدیرعامل شرکت گاز ایلام اظهار کرد: از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون 186 روستای این استان به شبکه گاز سراسری متصل شده اند.
عباس شمس اللهی افزود: با گاز رسانی به این تعداد روستا در این مدت (اواسط سال 92 تاکنون) 15 هزار مشترک روستایی، 18 هزار و 452 انشعاب، یک هزار و 173 کیلومتر شبکه توزیع و 86 کیلومتر خطوط انتقال گاز در این استان انجام شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 18 هزار و 820 خانوار روستایی در مناطق مختلف این استان تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار گرفته اند.
شمس اللهی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید است، یادآور شد: ضریب نفوذ شبکه گاز به جمعیت روستایی در این استان هم اکنون 65 درصد است.

** بهسازی 255 کیلومتر راه روستایی ایلام در دولت یازدهم
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در مورد اقدام های این اداره کل در زمینه ساخت راه های روستایی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: 255 کیلومتر راه روستایی از آغاز کار دولت یازدهم تاکنون در این استان احداث و بهسازی شده است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون در زمینه احداث راه روستایی و بزرگراه در استان ایلام اقدام های موثر و مهمی انجام گرفته که نتایج بسیار خوبی از جمله آسان سازی تردد خودروها و کاهش حوادث رانندگی را به همراه داشته است.

** خروج 35 روستای ایلام از گردونه آبرسانی سیار در دولت تدبیر و امید
دولت یازدهم در مدت آغاز بکار فعالیت خود توجه ویژه ای به موضوع آبرسانی روستایی داشته است، از مهمترین این دستاوردها تلاش برای ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله تامین آب آشامیدنی سالم در روستاها است که این عامل خود نقش مهمی در ماندگاری روستاییان و سلامت آنان داشته است.
مدیر عامل شرکت آبفار ایلام اظهار کرد: این اداره کل در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در مدت فعالیت دولت یازدهم 35 روستای این استان از گردونه آبرسانی سیار خارج کرد.
نورالله تیموری افزود: از سال 92 تاکنون 564 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش های مختلف آبرسانی به روستاهای این استان هزینه شده است.
وی تاکید کرد: این میزان اعتبار در سطح 203 روستای این استان با 17 هزار و 324 خانوار و جمعیتی نزدیک به 83 هزار نفر هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام یادآور شد: 293 کیلومتر خطوط انتقال (تعویض و احداث)، 88 کیلومتر شبکه توزیع و حفر هفت حلقه چاه عمیق از جمله اقدام های انجام شده در مدت یاد شده (سال 92 تاکنون) برای آبرسانی به روستاهای استان است.
تیموری اضافه کرد: احداث 14 هزار و 100 متر مکعب مخزن آب، 22 کیلومتر خط انتقال، احداث 11 ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب ساختمان آزمایشگاه از دیگر فعالیت های انجام شده این شرکت در سطح روستاهای استان در مدت بیش از سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید است.

** احداث هشت مجتمع آبرسانی روستایی اولویت دار در ایلام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: هشت مجتمع آبرسانی اولویت دار در روستاهای این استان با هدف پوشش 152 روستا و نیاز اعتباری 256 میلیارد ریال در دست احداث است.
وی افزود: عملیات اجرایی احداث این مجتمع های روستایی در کوشک آبدانان، مورت چشمه رمضان ایلام، شله کش بیجنوند چرداول، وحدت دهلران، بدره و صالح آباد مهران با اعتباری افزون بر 310 میلیارد ریال آغاز شده است.
تیموری یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سال جاری، تعداد دیگری از روستاها را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

** برق ‌رسانی به 29 روستای استان ایلام در دولت تدبیر و امید
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: تا پایان سال 91 تعداد 579 روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امروز این تعداد به 608 روستا افزایش یافته است.
هادی با بیان اینکه تمام روستاهای دارای بیش از 10 خانوار جمعیت در سطح این استان به شبکه برق متصل و از مزایای آن بهره مند شده اند، افزود: استان ایلام از استان های پیشرو در توسعه شبکه توزیع برق در بین روستاهای کشور است.
وی یادآور شد: امسال چهار روستا (چهار یا پنج خانوار) از نعمت برق برخوردار شده اند و برق خانوارهای عشایر و کوچ رو نیز از طریق پنل های خورشیدی تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
شیرخانی تامین برق پایدار و ارتقای کیفیت را از مهمترین اهداف شرکت برق استان ایلام اعلام کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در راس امور این شرکت قرار دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را در دستیابی به اهداف شرکت در راستای شعار سال بکار گرفته شده است.

** بهره مندی 100 درصدی جمعیت مناطق دور افتاده ایلام از خدمات بهداشتی
رئیس مرکز خانه بهداشت استان ایلام گفت: 100 درصد ساکنان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه نشینان شهری تحت پوشش برنامه های بهداشتی و طرح سیب سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام قرار دارند.
دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: 203 خانه بهداشت و 14 پایگاه بهداشت و سلامت در استان ایلام همراه با تیم سلامت متشکل از پزشک، ماما، داندانپزشک و نیروهای بهداشتی به همراه آزمایشگاه و داروخانه فعال است.
وی افزود: در طول دولت یازدهم احداث، تعمیر یا تجهیز 89 پروژه بهداشتی برای مناطق مختلف استان ایلام تدوین و برنامه ریزی شد که از این تعداد 16 خانه بهداشت روستایی تعمیر و 44 واحد دیگر نیز تجهیز و همچنین شش باب هم به بهره برداری رسید و تعدادی هم در دست اجرا است.

**هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب و خاک ایلام توسط دولت رقمی بی سابقه است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام هم گفت: با همت دولت یازدهم کشت اراضی کلزا به سطح نزدیک پنج هزار هکتار در استان ایلام رسید و این روند هرسال افزایش می یابد و نیز برای نخستین بار استان ایلام شاهد برداشت 30 هزار تن ذرت علوفه ای در سال گذشته بود.
محمدتراب میری افزود: پیگیری ایجاد 20 هکتار گلخانه در هلیلان و بدره، کشت گیاهان دارویی در 20 هکتار، کشت گل نرگس در 120 هکتار، انجام عملیات مبارزه بیولوژیکی در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، توسعه باغ های با نیاز آب کم چون پسته، زیتون، انگور، صدور 9 مجوز پرورش ماهی در قفس با تولید تن ماهی سردآبی یا گرم آبی در هر فصل، را از دیگر اقدام های دولت در استان ایلام عنوان کرد.
وی در مورد طرح های آب و خاک استان هم گفت: برای انجام طرح های حوزه آب و خاک در استان هفت هزار میلیارد ریال قرارداد اجرایی داریم و این مقدار قرارداد در طول تاریخ کشاورزی استان ایلام بی سابقه و چشمگیر و بیانگر توجه ویژه دولت یازدهم به کشاورزی استان ایلام است.
میری سامانه مرزی و طرح احیای اراضی جنوب استان از آب سد کرخه را از مهمترین طرح های استان در حوزه آب و خاک اعلام کرد و گفت: دولت برای اجرای طرح سامانه نوین آبیاری 300 میلیارد ریال مصوب کرد که تاکنون 150 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: همچنین 17 طرح کوچک تامین آب با دامنه پراکنشی در سراسر استان در دست اجراست البته برخی از این طرح ها به علت کمبود اعتبارات استانی راکد مانده و در حال جذب اعتبار برای این طرح ها هستیم که با اجرای آنها 29 هزار هکتار از اراضی استان از دیم به به آبی تبدیل می شود.
میری در خصوص مکانیزاسیون کردن ابزار آلات کشاورزی در استان ایلام یادآور شد: 300 میلیارد ریال تسهیلات با سود 15 درصد برای مکانیزاسیون کردن ابزار آلات کشاورزی اختصاص یافته که تاکنون 160 میلیارد ریال آن جذب شده است.
خبرنگاران: فرهاد فرامرزی - زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.