فرهاد قیصربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه های خدمت رسانی به مددجویان که تحول گسترده ای در چهار سال گذشته داشت احداث مسکن بود که رشد دو برابری در مقایسه با دولت دهم داشته است.
وی مجموع واحدهای مسکونی واگذار شده به مددجویان در دولت نهم و دهم را 582 واحد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در چهار سال فعالیت دولت یازدهم یک هزار و 25 واحد بوده است.
قیصربیگی ادامه داد: استان ایلام در چهار سال گذشته در زمینه واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در ردیف سه استان برتر کشور قرار گرفته است.
مدیر کل بهزیستی ایلام به خدمات ارائه شده بهزیستی به معلولان در حوزه توانبخشی در دولت یازدهم نیز اشاره کرد و یادآور شد: توزیع وسایل توانبخشی نظیر واکر، ویلچر، عصا و غیره بین معلولان در این مدت چهار برابر شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) گفت: این طرح با هدف شناسایی معلولان ساکن در روستاها و خدمات رسانی به آنها اجرا شد و در قالب آن از طریق تسهیلگران خدمات گسترده توانبخشی به این قشر ارائه شده است.
وی اجرای طرح مراقبت از معلولان در خانواده ها، طرح ویزیت در منزل سالمندان، نظارت بیشتر بر مراکز غیر دولتی، استاندارد سازی و افزایش یارانه این مراکز را از دیگر برنامه های این اداره کل در حوزه توانبخشی برشمرد.
قیصربیگی شناسایی 100 درصدی معلولان استان، اهتمام به اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها با اجرای طرح های غرالگری ژنتیک، تنبلی چشم و غربالگری شنوایی سنجی را عمده طرح های بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها در دولت یازدهم اعلام کرد.
به گفته وی، پارسال دو میلیارد ریال برای انجام آزمایش ژنتیک با هدف پیشگیری از تولد نوزادان معلول به زوج های نیازمند در این استان پرداخت شد.
مدیر کل بهزیستی ایلام به اهتمام دولت در زمینه توجه به سالمندان نیز اشاره کرد و افزود: برای خدمات دهی هر چه گسترده تر به این قشر، بانک اطلاعات سالمندان پارسال راه اندازی شد تا با جمع آوری اطلاعات سالمندان نیازهای آنها در حوزه های مختلف مشخص شود.
قیصربیگی برنامه ریزی برای راه اندازی بنیاد فرزنگان با اعتبار اولیه 300 میلیون ریال را از دیگر برنامه های شاخص در دست اقدام برای سالمندان ایلام اعلام کرد تا این افراد از خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مناسب بهره مند شوند.
وی در ادامه به پوشش گسترده طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک این استان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح برای کودکان مهدهای روستایی و حاشیه شهرهای استان به صورت 10 درصدی اجرا و بیش از 20 هزار کودک زیر پوشش قرار گرفتند.
قیصربیگی طرح خدمات مالی خرد را از دیگر طرح های موفق این دستگاه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: در اجرای این طرح با هدف اشتغالزایی زنان و دختران روستایی، تاکنون 300 گروه تشکیل و امسال نیز 100گروه دیگر به این تعداد اضافه می شود.
وی با اشاره به فعالیت های این اداره در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم گفت: این دستگاه یکی از محورهای اصلی مداخله در آسیب های اجتماعی است که پس از تقسیم بندی کار ملی با محوریت وزارت کشور از مجموع 18 کارگروه مرتبط با این حوزه اداره کل بهزیستی ایلام مسئولیت دو کارگروه زنان سرپرست خانوار و طلاق را عهده دار شد.
وی با بیان اینکه در این مدت مراکز اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی در عمده شهرستان ها و مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز استان راه اندازی شده است از اهتمام جدی این اداره کل برای پوشش 100 درصدی تمامی شهرستان های استان به مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی خبر داد.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند، اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و توسعه امور فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان ارائه خدمت می کنند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.