به گزارش ایرنا، مراد یگانه عصر سه شنبه در گردهمایی توجیهی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر چرداول اظهار کرد: مردم ما با حضور در انتخابات متعدد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور را در برابر تهدیدها و توطئه های دشمنان بیمه کرده اند.
وی سپس حسن اجرای انتخابات را از وظایف وزارت کشور دانست و افزود: بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی به همه شما و اقشار مختلف مردم قول می دهیم امانت دار آرای رای دهندگان باشیم.
یگانه تاکید کرد: از هرگونه تخلف و حتی شائبه آن در مراحل برگزاری انتخابات به عنوان مجری، ممانعت کرده و زمینه را برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و رقابتی را در روز جمعه 29 اردیبهشت فراهم می کنیم.
وی خطاب به داوطلبان شورای شهر یادآور شد: انتخابات باید مظهر وحدت و همدلی مردم باشد بنابراین ضمن رقابت برای خدمت رسانی به مردم مهمترین اصل یعنی همدلی و برادری را فراموش نکنید.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان چرداول گفت: نیت همه نامزدهای شورای شهر چیزی جز عمران و آبادانی نیست و این خواسته محقق نمی شود مگر در سایه وحدت و انسجام همگانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رای دهندگان است.
یگانه اضافه کرد: مهمترین اصل در زندگی اجتماعی ما رعایت اخلاق است و همه باید به این اصل اخلاقی مقید باشیم و نباید بخاطر مطامع دنیوی فضایل اخلاقی و اسلامی را فراموش و زیر پا بگذاریم.
وی از همه نامزدهای انتخابات شورای شهر و طرفداران آنها خواست این موضوع را سرلوحه رفتار و کردار خود قرار دهند و از هرگونه بداخلاقی و تخریب رقبا پرهیز کنند.
به گفته وی، سیستم و مکانیزم اجرایی انتخابات در کشور طوری است که راه را بر تقلب و تخلف خواهد بست لذا نامزدهای انتخابات باید مواردی که در این گردهمایی از سوی مسئولان اجرایی، نظارت، بازرسی و قضایی ارائه می شود، را کاملا رعایت کنند.
یگانه با اشاره به استقبال و ثبت نام حداکثری داوطلبان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و وجود رقابت در این عرصه اظهار کرد: با ویژگی هایی که در تعرفه های انتخابات امسال وجود دارد امکان هرگونه اسکن آن وجود ندارد ضمن اینکه در صورت مشاهده با مسببان این جرم برابر قانون و بشدت برخورد خواهد شد.
وی افزود: کاندیداها و طرفداران آنها از آوردن افراد خارج از محدوده در حوزه استحفاظی اجتناب کنند و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای نیز با دقت کافی باید در این خصوص اعمال قانون کرده و از رای دادن این اشخاص ممانعت بعمل آورند.
فرماندار چرداول یادآور شد: با کسانی که این جرم را انجام دهند ضمن ضبط شناسنامه ها و تشکیل پرونده از طریق مراجع قضایی برخورد مقتضی و قانونی خواهد شد.
ممنوعیت ایجاد کارناوال های تبلیغی و سلب آرامش مردم، عدم تبلیغات در روز رای گیری توسط کاندیداها و طرفداران شان، عدم شایعه پراکنی مبنی بر تعداد آرای نامزدها و اعلام نتایج انتخابات زودتر از موعد از مواردی بود که یگانه بر رعایت آنها تاکید کرد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان چرداول گفت: به همه مردم و نامزدهای انتخابات شهر و روستا اطمینان می دهم انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود و کاندیداها هیچ دغدغه ای در اجرای انتخابات و اعلام نتایج نداشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرداول نیز در این گردهمایی گفت: با تشکیل شعبه ویژه در دادسرا با تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه و در کمترین زمان ممکن برخورد می شود.
مصطفی افشین پور افزود: مشروعیت های نظام اسلامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق رای و مشارکت مردم در انتخابات بدست می آید و ما پاسدار و حافظ آرای مردم هستیم و به آنان اطمینان می دهیم انتخابات امسال نیز همچون ادوار گذشته با شور و مشارکت بالا و در کمال صحت و دقت برگزار شود.
وی تاکید کرد: در قانون مصادیق تخلفات انتخابات مشخص شده و همه مردم و نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا برابر قانون ملزم به رعایت و اجرای آن هستند.
افشین پور یادآور شد: هیچ قصور و کوتاهی از جانب هیچ شخصی پذیرفته نیست زیرا اجرای قانون و فراهم شدن بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد امنیت و آرامش خواست همه عوامل اجرایی انتخابات در روز جمعه 29 اردیبهشت است.
وی با برشمردن تعدادی از تخلفات انتخاباتی افزود: اگر نامزدها و یا طرفداران آنها با شناسنامه دیگران در شعب اخذ رای حضور یابند و یا جعل اسناد انتخاباتی کنند برابر قانون با آنها برخورد می شود.
به گفته وی، ممنوعیت فعالیت های تبلیغاتی و استفاده از وسایل دولتی لذه یا علیه نامزدها، تخریب رقیب و انتخابات در کانال ها و شبکه های اجتماعی، ممانعت از برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای و سلب آرامش و امنیت مردم از موارد عمده تخلفات انتخابات است.
گردهمایی توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر با حضور فرماندار، دادستان، اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی، اعضای شورای تامین در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید باهنر سرابله برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام دارای پنج شهر سرابله، آسمان آباد، شباب، بلاوه تره و توحید، چهار بخش و 139 روستا است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در پنج شهر، چهار بخش و 81 روستای واجد شرایط این شهرستان همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.