سعید هژبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورتی که این اعتبار در 10 سال مداوم به این دستگاه اختصاص یابد، نیازهای آموزشی این استان در حوزه سخت افزاری رفع و به روز خواهد شد.
وی یکی از مهمترین نیازهای آمزشی این استان را وضعیت نامناسبت تجهیزات مدارس اعلام کرد و افزود: در صورت تامین مبلغ 110 میلیارد ریال اعتبار، تجهیزات مدارس با کیفیت و نیاز این حوزه رفع می شود.
هژبری به روند هوشمند سازی مدارس در این استان هم اشاره کرد و گفت: اکنون از مجموع نزدیک به 6 هزار کلاس درس استان تنها 213 کلاس درس هوشمند سازی شد که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز کل مدارس به کلاس های درس هوشمند تجهیز می شوند.
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام وجود 86 مدرسه تخریبی، نیاز 89 فضای آموزشی به مقاوم سازی، احداث 42 فضای آموزشی جدید و ضرورت احداث 80 سالن ورزشی دانش آموزی را از دیگر عمده نیازهای آموزشی این استان اعلام کرد.
به گفته وی، در مجموع چهار هزار و 180 میلیارد ریال برای تامین این نیازهای آموزشی استان باید اختصاص یابد و در صورتیکه سالانه 410 میلیارد ریال اعتبار داشته باشیم طی 10 سال مدارس تجهیز و با بهترین کیفیت به دانش آموزان خدمت می دهند.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف در یک هزار و 300 واحد آموزشی استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.