به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز دوشنبه در جشنواره نشاط و امید جوانان استان ایلام که به مناسبت روز جوان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی ها مهم کشور ما جوان بودن جمعیت است.
به گفته وی، بر اساس آمار سال 91 بیش از 31 درصد جمعیت کشور بین سنین 15 تا 29 سال هستند، در واقع ایران اسلامی یکی از جوان ترین کشورهای جهان است.
وی افزود: این مساله جوان بودن جمعیت خود یک فرصت برای دولت و برنامه ریزان کشور تلقی می شود و می توان در جهت رشد و توسعه کشور اقدام های موثر و مثبتی انجام داد.
معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: در طول بیش از سه سال و نیم از عمر دولت یازدهم، دولت سعی کرده است تا آوارهای سنگینی که مسیر توسعه و اقتصاد را زمین گیر و امکان سرمایه گذاری خارجی و گشودن بازارهای جهانی برروی کالای ایرانی را مسدود کرد توانست با استفاده از خرد جمعی، اساتید و اقتصاد دانان کشور و با بکارگیری مدیران مجرب مسیر کشور را هموار سازد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری یادآور شد: در ابتدای آغاز بکار این دولت در عرصه اقتصاد با وضعیتی مواجه بودیم که به تعبیر شخص آقای رئیس جمهور، اقتصاد به مثابه شخصی بود که بر اثر تصادف دچار خونریزی شدید شده و هر لحظه امکان مرگ او وجود داشت.
وی بحث رکود و تورم را 2 نشانه اقتصاد خطرناک در یک کشور اعلام کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید محیط کسب و کار آرام شد، به این معنی که وقتی مردم صبح از خواب بیدار شدند دیگر نگران افزایش 200 درصدی دلار نبودند، دولت توانست رکود را مهار و کشور را به شرایط مناسب و رشد اقتصادی رساند.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به صحبت های اخیر یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: یکی از نامزدها در مناظره تلویزیونی اعلام کرد که رشد اقتصادی با تکیه بر نفت هنر نیست، پس چرا وقتی شما آن را انجام می دهید؛ مایه افتخار است.
وی افزود: صادرات نفت کشور در سال 92 کاهش یافت و به زیر یک میلیون بشکه رسید، دولت در این خصوص اقدام کرد و برای حل معضلات کشور، برجام را کانون توجه قرار داد و حوزه اقتصاد کشور را به شرایط مناسب تری نسبت به قبل رساند.
معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خود توانست با دنیا رابطه برقرار کند و موج ایران هراسی را به ایران گرایی تبدیل کند تا امروز در دنیا از رئیس جمهور ایران به عنوان منادی صلح یاد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری تاکید کرد: امروز ایران اسلامی میان این شرایط آشوب زده منطقه یکی از امن ترین کشورها است و این مهم در پرتو تدبیر دولت یازدهم بدست آمده است.
وی گفت: این دولت بود که بودجه نیروهای مسلح و هزینه های امنیت ملی و امنیت پایدار را تامین کرد البته اگر حضور مردم و نشاط جوانان نبود ما هرگز نمی توانستیم چنین امنیتی پایدار داشته باشیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: با همه کمبودهای موجود، دولت یازدهم توانست سال گذشته 21 هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید باز گراند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات کشور این بود که افرادی که فارغ التحصیل می شدند یا ناگریز به مهاجرت بودند یا از دانش آنها استفاده چندانی نمی شد اما با کمک دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این حوزه ها بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان تاسیس شد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری یادآور شد: نگاه دولت همان نگاه رهبر معظم انقلاب یعنی تکیه بر توان داخلی است، در پروژه بزرگ پارس جنوبی اجرای بیش از 70 درصد طرح به سازندگان داخلی سپرده شد.
به گفته وی، در قرارداد ساخت خودرو که با فرانسه منعقد شد مواردی همچون فروش 30 درصد تولیدات در بازارهای خارجی پیش بینی شده که این به معنای انتقال تکنولوژی است.
وی افزود: دشمنان ما سعی کردند ایران را کشوری ضعیف، فقیر، ناامن و بی نشاط معرفی کنند با کمال تاسف این روزها عده ای همان تابلوی دشمنان را در دست گرفته و بیان می کنند اما این یک واقعیت است که ایران اسلامی امروزه کشوری بزرگ است.
معاون حقوقی رئیس جمهور مشکل اصلی کشور را اشتغال دانست و گفت: دولت یازدهم در ابتدای آغاز بکار خود با یک موج بیکاری انباشته شده مواجه گردید.
وی یادآور شد: سالانه یک میلیون و 200 هزار دواطلب جمعیت به حجم بیکاران افزوده می شود حال سوال این است که در دوران قبل که 800 میلیارد درآمد کشور بود، چرا اقدامی برای حل مشکل بیکاری نشد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری تاکید کرد: دولت یازدهم زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی را فراهم کرد و تنها در سال گذشته 650 هزار شغل ایجاد کرد البته تلاش دولت این است که با ادامه جلب سرمایه گذاری ها و مشارکت مردم بر پدیده بیکاری به نحوه منطقی و به دور از هرگونه شعار غلبه کند.
وی با اشاره به ظرفیت های خاص استان ایلام در حوزه نفت، گاز و گردشگری افزود: با استفاده از این ظرفیت های موجود و هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق و استفاده از ظرفیت های حوزه گردشگری این استان را به یکی از محورها و مرزهای فعال تبدیل کنیم و با این کار ظرفیت اشتغالزایی بالایی را ایجاد کنیم.
انصاری گفت: برای استان ایلام برنامه های وسیعی در نظر داریم، زیرساخت های لازم در برخی حوزهای مهم انجام شده است ضمن اینکه امروز برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز با استقبال سرمایه گذاران مواجه ایم که می توانیم از این فرصت ها نهایت استفاده را بعمل آوریم.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.