سیروس مرادحاصلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میعادگاه انتخابات عوامل زیادی دارد که شامل مجریان، برگزار کنندگان، کاندیداها، رسانه ها و طرفداران نامزدها هستند و لازم است همه این افراد در کمال آرامش و رعایت امانت داری در برگزاری انتخابات کمک کنند.
وی افزود: قوانین موجود به خوبی راهکارها و برنامه های انتخاباتی را هدفمند و در راستای جذب حداکثری مردم را ارائه کرده تا انتخاب شوندگان با اتکای به رای بالا و حضور موثر مردم، پشتوانه قوی و مناسبی برای خدمت به صاحبان اصلی نظام داشته باشند.
فرماندار بدره تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی در شوراهای اسلامی شهر و روستا، نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها باید با تمکین به موارد قانونی و رعایت مرزهای اخلاق سعی کنند زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های اخذ رای در روز جمعه 29 اردیبهشت فراهم کنند.
مرادحاصلی با اشاره به پیش بینی های لازم برای برگزاری سالم انتخابات یادآور شد: حضور اقشار مختلف و معتمدین محلی در هیات های اجرایی زمینه ساز مشارکت بالای مردم و اعتماد آنان به انتخابات است.
وی اضافه کرد: برگزار کنندگان انتخابات لازم است بدون در نظر گرفتن دیدگاه های شخصی و تعصب داشتن به نامزدهای خاص، تنها به حفظ امانت مردم فکر کنند و زمینه سوء استفاده را از رای و نظر آنان از بین ببرند تا کارکردهای دموکراسی و انتخاب گری در جامعه افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، 28 شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات در شهرستان بدره پیش بینی شده است که 27 صندوق ثابت و یک صندوق سیار است.
از این تعداد، 13 شعبه ثابت اخذ رای در بخش هندمینی و 14 شعبه ثابت و 1 شعبه سیار نیز در بخش مرکزی پیش بینی شده است که در مجموع چهار صندوق از این تعداد شهری و 24 صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر می شود.
شهرستان بدره مطابق آمار رسمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار با 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد چهار هزار و 278 نفر شهری و 11 هزار و 336 نفر روستایی هستند.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت نیز برگزار خواهد شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.