به گزارش ایرنا، سرهنگ علی جمالی روز شنبه در نشست توجیهی اصحاب مطبوعات و رسانه با موضوع پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی افزود: بر اساس قانون انتخابات همه کاندیدها و هواداران بایدفعالیت خود را در فضای مجازی در کانال هایی که مجوز دارند انجام داده و خارج از آن تخلف و با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.
وی با اشاره به برخی فعالیت های تبلیغاتی که تخلف یا جرم محسوب می شود گفت: این گونه فعالیت ها از اخلاق بدور بوده و باید از ابتدای جامعه به آن جلوگیری شود.
سرهنگ جمالی از رسانه‌ها خواست تا در ایام فعالیت های تبلیغاتی موارد قانونی را رعایت کرده و آنچه مورد نیاز است در سایت ها و پایگاه ها منتشر و از بداخلاقی ها جلوگیری شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام نیز در این نشست گفت: صیانت از آرای مردم و پیشگیری از تخلفات در حوزه رسانه و فضای مجازی در دستور کار این دستگاه قرار دارد.
یدالله کسایی ادامه داد: تلاش برای جلب حداکثری حضور مردم هدف مقام معظم رهبری و نظام است و هر ایرانی در هر لباس و جایگاهی باید از وقوع جرایم انتخاباتی پیگیری کند.
معاون دادستان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه جرایم انتخاباتی به دو دسته عام و خاص تقسیم می شود گفت: رسانه ها این جرایم را برای روشنگری و آگاه سازی مردم باید منتشر و اطلاع رسانی کنند.
حشمت الله شهبازی افزود: با انعکاس آین جرایم مردم در جریان آنها قرار گرفته و از طرفی موجب سالم سازی انتخابات خواهد شد.
وی با اشاره به جرایم عمومی نظیر توهین و تخریب نامزدهای انتخابات از سوی رقبا گفت: چنانچه این مطالب واقعیت داشته باشند جرم است و پیامد آن مجازات و برخورد با فرد متخلف است.
معاون دادستان ایلام کانال های تلگرامی و فضای مجازی را هم فرصتی برای نشر مطالب مفید و هم فرصتی برای وقوع جرم دانست و افزود: جرایم رسانه ای نیازی به دلیل ندارند و چاپ، نشر و بازنشر همان مطلب غیر قانونی در هر رسانه خود مدرکی برای اثبات جرم خواهد بود.
شهبازی از رسانه‌ها خواست در انتخابات پیش رو برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه، کمک به آزادی و شکوفایی اندیشه، قانونمند کردن و تعالی اخلاقی اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این نشست گفت: جایگاه رسانه و مطبوعات برای همگان مشخص و بار اصلی گرم کردن تنور انتخابات بر عهده رسانه ها و مطبوعات است.
عبدالحمید کرمی با بیان اینکه 200 خبرنگار در این استان در حوزه اطلاع رسانی با رسانه‌ها همکاری و فعالیت دارند، افزود: ایجاد فضای آرامش، همدلی و انسجام ملی هدف مشترک رسانه‌های این استان است.
وی اظهار کرد: فضای رسانه ای استان باید بدور از هرگونه قومیت گرایی بوده و به سوی شایسته سالاری حرکت کنیم.
در این نشست نمایندگان رسانه های گروهی استان ایلام حضور داشتند و به بیان مسایل و مشکلات خود در حوزه تخلفات رسانه ای پرداخته و از مسئولان قضایی و انتظامی استان خواستند در این خصوص راهکارهای لازم را ارائه دهند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.