به گزارش ایرنا، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در این آیین گفت: راه اندازی شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با توجه به موقعیت مرزی و جایگاه استان ایلام در صادرات کالا به عراق نقش مهمی در گسترش فعالیت های بازرگانی و رونق اقتصادی این استان دارد.
یحیی آل اسحاق اظهار کرد: ایلام و پایانه مرزی مهران این استان یکی از مهمترین راه ها و مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با کشور عراق است.
وی ادامه داد: گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام یکی از نیازهای اصلی در گسترش پیوندهای اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق و از مطالبه های اصلی تجار ایلامی بود که امروز محقق شد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران و عراق با توجه به مشترک های تاریخی، فرهنگی و مذهبی از دیرباز پیوندهای گسترده ای در حوزه های گوناگون با هم داشته اند که انتظار ما این است همکاری های اقتصادی و بازرگانی گسترش بیشتری باید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: بازرگانان ایلامی با گشایش شعبه این اتاق در محل اتاق بازرگانی ایلام، می توانند امور مربوط به فعالیت های تجاری و اقتصادی خود را به آسانی و با شتاب بیشتری پیگیری و انجام دهند.
شعبان فروتن اظهار کرد: شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پل ارتباطی مستقیم بین بازرگانان ایلامی و تجار عراقی است که بدون واسطه عمل خواهد کرد.
وی افزود: این شعبه در صورت کمک و همکاری مسئولان استان با توجه به جایگاهی که دارد می تواند در گسترش همکاری های اقتصادی و پیوندهای بازرگانی ایلام و عراق بسیار تاثیرگذار باشد.
فروتن یادآور شد: یکی از ماموریت های شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پیگیری و حل و فصل مشکلات مالی و حقوقی بازرگانان این استان با تجار عراقی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: بازرگانان و فعالان اقتصادی استان می توانند به همین منظور با نام نویسی و عضویت در شعبه ایلام این اتاق مطالبات و مشکلات مالی خود را با تجار عراقی پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در باختری ترین نقطه جغرافیایی ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از این حیث در بین استان های مرزی دارای طولانی سرحد است.
پایانه بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام کانون اصلی و گرانیگاه فعالیت های بازرگانی و اقتصادی این استان و همچنین تردد مسافر به کشور عراق است.
نزدیک به 2 میلیارد دلار انواع کالای غیرنفتی سال گذشته از پایانه مرزی مهران به عراق صادر شد.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.