کامران سلیمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار محصول خریداری شده بیش از 20 هزار تن گندم معمولی و 6 هزار تن دیگر را گندم دروم است.
وی افزود: هم اکنون عملیات برداشت و خرید ارقام مختلف گندم در شهرستان دهلران در حال انجام است و بزودی برداشت و خرید این محصول در شهرستان های مهران و آبدانان نیز آغاز می شود.
سلیمان پور یادآور شد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر برداشت و خرید گندم نسبت به سال گذشته پیش بینی کرد در سال زراعی جاری با توجه به کاهش بارش ها بویژه در فصل پاییز، مقدار گندم خریداری شده از کشاورزان این استان 200 هزار تن باشد.
به گزارش ایرنا، 44 هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام کشت آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر، برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شکرت غله و اموربازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است
خبرنگار: زهرا موسوی ** انشتار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.