مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود موج جدیدی از سازمانه بارشی به آسمان این استان از امشب تا اوایل روز یکشنبه بارانی است که این سامانه از قدرت بارشی زیادی برخوردار نیست.
وی افزود: با خروج این توده بارشی از اواخر روز یکشنبه، موج دیگری از سامانه بارشی وارد آسمان استان می شود که این ناپایداری ها تا اواخر روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.
میهن پرست یادآور شد: با توجه به اینکه سامانه بارشی روزهای یکشنبه و دوشنبه نسبت به بارندگی امشب قوی تر و موثرتر و با رگبار و رعد و برق و در پاره ای از نقاط با بارش تگرگ و وزش باد همراه است، احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در این ایام وجود دارد.
وی در مورد پدیده ریزگردها نیز گفت: با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال شکل گیری کانون گرد و غبار از طرف بیایان های عراق و ورود آن به آسمان استان ایلام و آلودگی هوای مناطق مرزی و جنوب استان در روزهای آینده دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال زراعی 96 - 95 شاهد کاهش محسوس نزولات جوی بویژه در فصل پاییز و دی ماه سال گذشته بود و با وجود بارش های مطلوب و نرمال در ماه های بهمن تا فروردین اما باز هم از منظر هواشناسی استان ایلام سال کم بارش و خشکسالی را پشت سر گذاشت.
طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، بارش های بهاری تا اوایل خرداد ماه سال جاری همچنان ادامه دارد اما بتدریج از شدت این بارش ها کاسته می شود.
در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.