به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید با اشاره به سوابق انقلابی و تدین مردم این بخش اظهار کرد: انجام کارهای اساسی در حوزه راه های میمه - آبدانان و میمه به پهله و ایلام ضرورت دارد و باید از سوی مسئولان راه و شهرسازی در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های این بخش در حوزه گردشگری بر ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی در این حوزه تاکید کرد و افزود: هم مردم و هم مسئولان باید در این ارتباط تلاش کنند.
استاندار ایلام توجه به موضوع گردشگری را از مهمترین امور برای حل مشکل بیکاری و توسعه منطقه دانست و تاکید کرد: صنایع دستی بومی، اماکن گردشگری و زندگی عشایری ظرفیت هایی هستد که در صورت توجه بیشتر، رونق اقتصادی منطقه را بدنبال دارند.
مروارید با اشاره به برنامه های کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران برای رفع محرومیت از چهره این بخش گفت: توجه به طرح های عمرانی نیمه تمام باید در اولویت تخصیص اعتبار باشد.
وی یادآور شد: طرح های اشتغال زایی چون بنگاه های کوچک خانگی، گلخانه و پرورش قارچ را در این منطقه می توان ایجاد کرد و بخشی از مشکلات بیکاری را از این طریق بر طرف کرد.
استاندار ایلام بیکاری را از مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری، مردم هم باید از استعداهای این بخش در راستای تولید و اشتغال بهره گیرند ضمن اینکه دولت نیز آنها را حمایت می کند.
مروارید با اشاره به در پی بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بر لزوم مشارکت بالای مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز تاکید کرد و گفت: مشارکت بالا موجب یاس دشمنان و تحکیم بیش از پیش نظام خواهد شد.
وی از مردم استان ایلام خواست در روز جمعه 29 اردیبهشت با حضور حداکثری خود در پای صندوق های اخذ رای به همه دنیا نشان دهند نظام اسلامی را دوست دارند و در برابر هجمه های دشمنان از آن حمایت و پشتیبانی می کنند.
***
فرماندار دهلران نیز در جمع مردم بخش میمه گفت: کارنامه و عملکرد دولت تدبیر و امید در کشور، استان ایلام و شهرستان دهلران چشمگیر و قابل دفاع و ملموس برای مردم است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز و آب و خاک و کشاورزی شهرستان و اعتبارات هزینه شده در این بخش گفت: سراب میمه با توجه به آب و هوا و منابع آبی (رودخانه ها) در حوزه توسعه باغ مرکبات و همچنین پرورش ماهی نقش موثری در حوزه کشاورزی استان ایلام دارد.
وی با اشاره به وضعیت جاده ارتباطی میمه به ملکشاهی و میمه به آبدانان و دهلران افزود: این جاده ها نیازمند تسطیح، تعریض و رفع نقاط حادثه خیز هستند.
موسوی همچنین بر ضرورت استقرار نمایندگی ادارات در بخش میمه تاکید کرد و یادآور شد: استقرار ادارات موجب تسهیل در خدمت رسانی به مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به میمه گفت: تسریع در روند اجرای این طرح مهم، از خواسته های مردم ساکن در این شهر است.
***
نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی خواستار توجه جدی مسئولان راه و شهرسازی به رفع مشکل جاده میمه به گوراب و تختان شد.
شادمهر کاظم زاده افزود: تسریع در گازرسانی به میمه و عملیات اجرایی راهدارخانه در این بخش از دیگر ضرورت هایی است که باید با جدیت بیشتری از سوی متولیان پیگیری شود.
***
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در خصوص مشکلات حوزه راه های این بخش گفت: بیش از 50 کیلومتر از راه های سراب میمه در یکسال گذشته بهسازی و مرمت شده و وضعیت راه ها را ارتقا داده ضمن اینکه اجرای پل خربزان و مسیر ارتباطی آن نیز در دستور کار است.
کمال الدین میر جعفریان افزود: روکش آسفالت 13 کیلومتر از راه های روستایی این بخش در دستور کار است و واریانت میمه به گوراب و تختان نیز با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه با برنامه دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، استاندار ایلام، نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دهلران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام روز پنجشنبه برای بررسی مسایل و مشکلات بخش میمه به شهرستان دهلران سفر کردند.
دیدار و گفت و گو با خانواده شهید محمدرضا هادیزاده در شهر سراب میمه، دیدار با مردم زرین آباد و بازدید از مسیر ارتباطی تختان به میمه و گوراب از دیگر برنامه های سفر استاندار ایلام و هیات همراه به این بخش است.
شهرستان دهلران با 66 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای چهار بخش و 64 روستا است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.