به گزارش ایرنا، این حالت امروز و دیروز نیست تقصیر این دولت و آن دولت هم نیست این ریزگردهای مهمان ناخوانده بیش از 10سال است که عرصه را بر ما تنگ کرده و بر همه زندگی انسان ها، جانوران، گیاهان و درختان اثر منفی خود را بر جای گذاشته است.
وقتی ریزگردها شدت بیماری های تنفسی و قلبی و ریوی را بیشتر می کند، ناباروری را در مردان افزایش می دهند، باعث التهاب پوستی و سوزش چشم و ایجاد بیماری های سرطانی می شوند، تولید عسل را کاهش می دهند، موجب خشکیدگی درختان و کاهش تولید محصولات کشاورزی و زراعی می شوند و...
همه اینها مسایل، مشکلات و پیامدهای شوم ریزگردهای عربی است که گریبانگیر ما مردم مرزنشین غرب و جنوب غرب و جنوب کشور شده است آن وقت برخی ها نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم شعار می دهند می توانند آن را مهار کرده و مانع از ورود آن به کشور شوند!!!
به راستی اگر این مشکل و این مساله بدست یک نفر مسئول برطرف می شود چرا اینقدر خودخواهی به خرج می دهد تا ما مردمان استان های مرزی غرب و جنوب کشور که غیرتمندانه از کیان کشور پاسداری و حراست می کنیم یک به یک جان دهیم؟
چرا به مدد ما نمی آید مگر نه اینکه مسلمان ایم و باید به فکر هم باشیم و برای هم فداکاری و ایثار کنیم؟
چرا به خاطر زد و بند سیاسی زندگی ما را دستاویزی قرار می دهند تا نوبت انتخابات شود، اگر راست می گوید مردانه به میدان بیاید و مانع ورود ریزگردها شود!!
چرا برای سلامت همنوعانش شرط می گذارند که اگر انتخاب شد آن وقت نجات مان می دهد؟
مگر غیر از این است که این نظام و این انقلاب به دستان همین مردم پیروز شد، حفظ شد و تداوم دارد پس چرا برای زندگی ما شرط می گذارد؟
کاش فارغ از دعواها و بگو مگوهای سیاسی، فارغ از وعده های بزرگ و پوچ در عمل تدبیری به خرج می دادند و در این سال هایی که بسیاری از روزهای سال هوای شهرهای مان آلوده بود به خاطر حفظ جان ما به مدد دولت می آمدند و چاره ای می اندیشدند.
به گمان به اذعان بسیاری از اندیشمندان و عالمان و کارشناسان با توجه به نبود منشا این گرد و غبار در داخل کشور جز عزم بین المللی و حمایت از سازمان های بین المللی و اتحاد کشورهای مختلف که منشا آلودگی هستند چاره اساسی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.
مگر می شود همه فضای مرزی کشور در منطقه غرب را فیلتر بزرگی گذاشت تا هوا را تصویه کند و ما ذرات غبار را فرو نبریم؟
مگر می شود با کاشت درختان نحیف یک ساله در این کم آبی از ورود توده های غبار به کشور جلوگیری کرد؟
پس خودخواهی را کنار بگذاریم و اگر طرحی، برنامه های و ایده ای برای حفظ جان ما در برابر هجوم ریز گردها به فکر هر انسان آزاده ای رسید قبل از آنکه بر جسد بی جان ما سر تاسف تکان دهد اکنون در عمل اندیشه اش را به مدد مسئولان بارور نماید تا ما هم آسمان آبی و هوای پاک که حق طبیعی همه ماست را با عشق بنگریم و نفس راحتی بکشیم و زندگی مان تداوم بخشد.
بی گمان این وده بر طرف کردن ریز گردها اگر روزی با پیروزی این کاندیداها که شعارش را می دهند عملی نشود عوام فریبی و نیرنگ بازی بیش نیست که تنها برای تخریب دولت و جلب آرای مردم بکار گرفته می شود.
استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است ضمن اینکه پارسال 80 روز ناسالم و آلوده ناشی از پدیده ریزگردها و گرد و غبارهای عربی پشت سر گذاشته است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.