به گزارش ایرنا، سید حسینعلی موسوی روز چهارشنبه در آیین روز معلم و تجلیل از فرهنگیان نمونه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: فرهنگیان دارای جایگاه، شان و منزلت ویزه و والایی در جامعه هستند و متناسب با این مسئولیت در امر تعلیم و تربیت و همچنین آگاهی بخشی به جامعه رسالتی مهم بر دوش دارند.
وی پیشرفت جامعه در مسیر توسعه و تعالی و تربیت نیروهای کارآمد و موثر را از دیگر وظایف فرهنگیان دانست و افزود: امروز قدرت در همه کشورها از آن حکومت ها و دولت هایی است که تکنولوژی پیشرفته دارند و قدرت و امنیت کشور ما در داشتن جوانان غیور و متعهد در تولید علم و دانش و فنآوری های جدید است.
فرماندار دهلران بر لزوم توجه به اعتبارات فرهنگ و آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان با توجه به اهمیت فرهنگ و آموزش و پرورش به این موضوع به خوبی توجه کرده ایم.
موسوی به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عوامل اجرایی و نظارتی وظیفه دارند بستر را برای برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم در امنیت و سلامت کامل فراهم کنند.
وی بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو (29 اردیبهشت) تاکید کرد و افزود: مردم در این انتخابات سرنوشت کشور و همچنین شهرها و روستاها را تعیین می کنند.
فرماندار دهلران بر اهمیت مشارکت و حضور آگاهانه در انتخابات تاکید کرد و آن را مهم و حائز اهمیت دانست و یادآور شد: هر چه مشارکت بالا و آگاهانه باشد نظام تقویت و امنیت داخلی و خارجی نیز افزایش می یابد.
موسوی انتخاب آگاهانه را از بین بردن نگاه های قومی و قبیله ای و بخشی نگری اعلام کرد و افزود: ورود افراد بی تجربه، ناکارآمد و بی بهره از علم و دانش و برنامه، به عرصه مدیریت شوراها فرصت سوزی است و آنچه مهم است انتخاب آگاهانه و شایسته سالاری است که می تواند توسعه و پیشرفت بیش از پیش را رقم زند.
امام جمعه دهلران نیز در سخنانی گفت: معلم جامعه را درک می کند و فرهنگیان در جامعه از شان و منزلت ویژه ای برخوردارند که متناسب با رسالت فرهنگیان باید به معیشت آنها توسط متولیان و مسئولان توجه شود.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: توجه به ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی در راستای اهمیت به شان معلم و دانش آموزان و تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس نیز باید از سوی مسئولان با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.
وی بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و یادآور شد: فرهنگیان بیشترین نقش را در امر برگزاری انتخابات و حضور در حوزه اجرا و نظارت دارند و بخش عظیمی از کار برگزاری انتخابات بر دوش آنها است.
در ادامه این همایش از فرهنگیان نمونه شهرستان دهلران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان دهلران با 66 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.