به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان روز چهارشنبه در نشست با انجمن کتابخانه های عمومی دهلران اظهار کرد: فراخوان این جشنواره 19 فرردین ماه امسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی توزیع شده است.
وی افزود: برای برگزاری این جشنواره شش عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و معرفی شده تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.
جلیلیان عنوان های این کتاب ها را 10قصه از امام رضا(ع) برای بچه ها و ماه غریب من ویژه گروه سنی کودکان، امام رضا و زندگی، مهارت های زندگی در سیره رضوی، بانوی ملکوت و چلچراغ برای گروه سنی بزرگسالان برشمرد.
وی یادآور شد: یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه مندان ضمن اینکه می توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته ای که شامل این شش عنوان کتاب است را تهیه و با تکمیل پاسخنامه های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه واقع در این اداره کل در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام اضافه کرد: جایزه ویژه بخش خانوادگی این جشنواره به تعداد هشت خانواده و در چهار گروه تعلق خواهد گرفت.
جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود ترویج و تبلیغ فرهنگ مطالعه، تقویت منابع کتابخانه ها، توسعه زیر ساخت ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد کتابخانه های شماره 2 در مرکز شهرستان هایی که ظرفیت دارند را از اولویت های امسال کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد.
وی پیگیری اجرای بیش از 10 پروژه نیمه تمام را از دیگر برنامه های سال جاری این نهاد دانست و افزود: در استان ایلام 40 باب کتابخانه عمومی با 600 هزار جلد کتاب در خدمت جامعه کتابخوان است.
معاون عمرانی فرماندار دهلران نیز در این نشست بر ضرورت اهمیت مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: مطالعه و یادگیری ابزاری مفید برای بهره مندی از یک زندگی خوب است.
محمد غلامی از اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان خواست در خصوص افزایش سرانه مطالعه با بهره گیری از ظرفیت های مختلف تلاش کنند.
رئیس کتابخانه های عمومی دهلران نیز در سخنانی گفت: راه اندازی بزرگترین کتابخانه عمومی کودکان در این شهرستان با 17 بخش از مهمترین برنامه های سال جاری این نهاد است.
قدرت چراغی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی کتابخانه عمومی دشت عباس تاکید کرد: تاکنون برای این طرح فرهنگی یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به یک میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
شهرستان دهلران یا 66 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب ایلام دارای پنج باب کتابخانه عمومی با 90 هزار جلد کتاب و 6 هزار عضو است.
به گزارش ایرنا، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به طور همزمان در سراسر کشور مردادماه همزمان با دهه کرامت برگزار می شود و به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی نیز اهدا خواهد شد.
در جشنواره ششم کتابخوانی رضوی دو هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بررسی هیات داوران، 14 اثر انتخاب و در 24 مردادماه پارسال تجلیل شدند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.