علی طاهر سارایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود پدیده ریزگردها به آسمان این استان، اکنون هوای شهرستان ایلام 2 برابر حد مجاز و در وضعیت اضطرار و هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز با یک و نیم برابر حد مجاز در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این توده گرد و غبار از اوایل وقت امروز فعالیت خود را در نقاط مختلف این استان شروع کرده است، افزود: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در وضعیت سالم است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وضعیت موجود در آسمان این استان بر اثر ورود توده گرد و غبار از سمت بیابان های کشور عراق به وجود آمده است.
به گزارش ایرنا، ریزگردهای عربی بیش از یک دهه است که استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای جامعه انسانی، جانور و گیاهی، حوزه های کشاورزی، صنعت، ادارات، مدارس استان شده است.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتر دار، اجتناب از کار و ورزش در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام هنگام بروز پدیده ریزگردها به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی، زنان باردار، کودکان، افراد کهنسال برای کاهش آثار مخرب ریزگردها است.
استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود با ماندگاری 24 ساعته در استان ایلام ثبت شده ضمن اینکه سال گذشته این روزها به عدد 80 رسیده بود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آنها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.