به گزارش ایرنا، علی بیرانوندی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: سال های گذشته سالانه تنها 10 تا 15 نفر استخدامی در آموزش و پرورش استان داشتیم که امسال با ایجاد تغییراتی در نسبت دانش آموز به نیروی انسانی موفق به افزایش تعداد استخدامی ها شدیم.
وی یادآور شد: در سال های گذشته نسبت دانش آموز به نیروی انسانی در آموزش و پرورش ایلام 6.1 به یک بود که در مقایسه با میانگین کشوری با نسبت 11 به یک مناسب نبود و بنابراین امکان استخدام وجود نداشت.
وی تاکید کرد: با یک برنامه ریزی مدون این نسبت به 8.3 دانش آموز در مقابل یک نیروی انسانی تبدیل شد که در نتیجه آن موفق به اخذ مجوز برای استخدام های جدید شدیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین تمایل بیش از حد دانش آموزان دبیرستان برای ورود به رشته تجربی را یکی از معضلات جدی حوزه اموزش عنوان کرد.
بیرانوندی اضافه کرد: سیل عظیم جمعیت دانش آموزان نخبه استان وارد رشته تجربی می شوند در حالیکه کمتر از 2 درصد آنها وارد رشته های دانشگاهی مورد نظر می شوند و انبوه فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس به جمعیت بیکار استان افزوده می شود.
وی تاکید کرد: همه باید برای هدایت تحصیلی و شغلی فرزندان این استان کمک کنند و در این زمینه کار فرهنگی نیاز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در این استان را نزدیک به 100 درصد اعلام کرد و گفت: پوشش تحصیلی در دوره های متوسطه اول و دوم نیز به ترتیب 95 و 91 درصد است.
بیرانوند اضافه کرد: در خصوص شاخص نیروی انسانی در مجموع استان مازاد داریم اما در مناطق محروم و شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم که نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استان است.
آیین گرامیداشت روز معلم با حضور سلام امینی و شادمهر کاظم زاده نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معروف بسطامی فرماندار ایلام، تعدادی از مسئولان و جمع زیادی از معلمان استان ایلام در حال برگزاری است.
در این آئین پیام وزیر و آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم خوانده شد.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.