علی سایه میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اسناد خزانه اسلامی یکی از برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی در دولت تدبیر و امید برای تامین مالی پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای است و سال گذشته 100 هزار میلیارد ریال در سراسر کشور برای صدور این اوراق اختصاص یافت.
وی افزود: صدور اسناد خزانه اسلامی یک روش غیر تورمی است و اگر قرار بود این تامین مالی از طریق سیستم بانکی، بانک مرکزی و یا کشورهای خارجی انجام می گرفت تبعات اقتصادی متعددی را به همراه داشت لذا تصمیم گرفته شده به سمت چاپ و انتشار اوراق بهادار و اسناد خزانه اسلامی حرکت کنیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام یادآور شد: استان ایلام نیز از این فرآیند بی نصیب نماند و سال گذشته حدود 75 درصد از بودجه تملک دارایی های سرمایه ای استان که بیش از 460 میلیارد ریال بود از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین شد.
سایه میری تاکید کرد: ایلام جزو استان های برتر کشور در زمینه تامین مالی پروژه ها از طریق اسناد خزانه اسلامی بود بطوریکه 100 درصد این مبلغ پارسال تخصیص و به فرابورس معرفی شد و مبلغ آن نیز بطور کامل پرداخت شد.
به گفته وی، بخشی از مطالبات پیمانکاران استان از دستگاه های اجرایی مختلف نیز از طریق صدور این اسناد پرداخت شد.
سایه میری گفت: با توجه به اینکه صدور این اوراق با تازگی آغاز شده و پیمانکاران و حتی برخی از مسئولان نیز با این شیوه آشنایی چندانی ندارند سرعت عمل اجرای آن پایین بود و حتی مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی را نیز با مشکلات پیش بینی نشده ای روبرو کرد.
وی اظهار کرد: با وجود این مشکلات، تمامی این اوراق قبل از بهمن ماه سال گذشته به فرابورس ارائه شد و پیش از پایان سال مبلغ آن به پیمانکاران پرداخت گردید.
مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام یادآور شد: امسال نیز تامین مالی پروژه ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران به همین شیوه خواهد بود.
سایه میری اضافه کرد: تاکنون میزان اوراق اختصاص یافته به استان ایلام مشخص نشده و با توجه به ظرفیت مالی و ورودی به خزانه و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در کشور تصمیم گیری و سهم استان ها تعیین می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.