به گزارش ایرنا، محمد غلامی روز دوشنبه در نشست کمیته بحران دهلران با موضوع پیشگیری و اطفای حریق در سطح منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ سازی و مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نقش موثری در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست دارد.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد از عرصه های کشور منابع طبیعی هستند، افزود: احساس مسئولیت همگانی در قبال منابع طبیعی و محیط زیست لازمه زندگی سالم در عصر تکنولوژی است که باید مورد توجه همگان باشد.
معاون فرماندار دهلران تخریب منابع طبیعی و آتش سوزی را از مهمترین مشکلات این بخش دانست و تاکید کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری از حریق و اطفای آن از موضوعات مهمی هستند که باید در کمیته بحران شهرستان برای اجرای ان آمادگی داشت.
غلامی آموزش و پیشگیری از حریق و شناسایی نقاط بحرانی را از ضرورت ها دانست و یادآور شد: دستگاه های عضو ستاد بحران باید در چنین مواقعی با استفاده از همه ظرفیت ها برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست وارد عمل شوند.
وی بر ضرورت توجه به تجهیزات و امکانات اطفای حریق در مناطق و کانون های بحرانی و عرصه های طبیعی تاکید کرد و گفت: دستگاه های عضو ستاد بحران در بخش ها نیز باید کمک کار منابع طبیعی در مواقع بحرانی و هنگام آتش سوزی های احتمالی باشند.
غلامی با اشاره به اطلاعیه هواشناسی و احتمال بارش باران و تگرگ و رعد و برق در روزهای آینده اضافه کرد: همه اعضای ستاد بحران شهرستان باید برای مقابله با شرایط بحرانی آمادگی کامل داشته باشند.
معاون فرماندار دهلران با تاکید بر لزوم آمادگی امکانات دستگاه های عضو ستاد بحران افزود: شهرداران در شهرهای دهلران، موسیان، پهله و میمه آمادگی لازم برای شرایط بحرانی را داشته باشند.
وی بر لزوم اطلاع رسانی به کشاورزان و عشایر در خصوص احتمال بارندگی و وقوع سیل و خسارت به مزارع کشاورزی تاکید کرد.
شهرستان 55 هزار نفری دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان، برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا در این شهرستان آغاز شده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.