محمد سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نامزدها انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یا نمایندگان آنها و نیز روسای ستاد نامزدهای ریاست جمهوری در شهر ایلام با مراجعه به اداره روابط عمومی شهرداری ایلام، یک فایل عکس با حجم پنج تا 10 مگابایت با زمینه سفید را به مسئولان این اداره تحویل دهند.
وی افزود: شهرداری با چاپ بنر حاوی چهره و اسم نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نصب این بنرها در 150 نقطه شهری وظیفه تبلیغات برای آنها را بر عهده می گیرد و به منظور رعایت اعتدال در هر بنر عکس ها به صورت چرخشی در ردیف بالای آن قرار می گیرند.
سلطانی در خصوص تبلیغات برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: عکس و مشخصات این افراد نیز در 55 نقطه شهری بوسیله استرابوردهای 12 متری نصب می شود ضمن اینکه در این استرابوردهای تبلیغاتی برای چاپ عکس هر نامزد سه متر فضا در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: نصب بنرها و استرابوردهای تبلیغاتی توسط شهرداری همزمان با شروع رسمی زمان تبلیغات انجام می شود و در صورت پاره شدن یا آسیب دیدن این اقلام شهرداری موظف به جایگزین کردن آنها تا پایان وقت رسمی تبلیغات است.
سلطانی تاکید کرد: این طرح به منظور پاکیزه نگه داشتن فضای شهری و پرهیز از چسباندن عکس و پوستر در مناطق مختلف و پاکسازی مشکل آن بعد از پایان تبلیغات اجرا می شود بنابراین هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حق چسباندن پوستر در معابر عمومی را ندارند.
وی گفت: نامزداها برای شرکت و ثبت نام در این طرح مختار هستند اما چه عضو طرح تبلیغات پاکیزه باشند و یا نباشند اجازه چاپ و چسباندن پوستر، زندگی نامه یا هر نوع اقلام تبلیغی که نشان دهنده تبلیغات است را در معابر عمومی و دیوارهای منازل مردم نمی دهیم.
به گفته وی، در صورت مشاهده هر گونه اقلام تبلیغاتی چون پوستر، بنر و بورشور در معابر عمومی از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها که تخلف انتخاباتی محسوب می شود با فرد خاطی علاوه بر اینکه برخورد می شود، امکان جلوگیری از فعالیت ستاد انتخابات او نیز توسط کمیته تبلیغات انتخابات وجود دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.