احسان اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ملت حق دارند که در انتخابات حاضر شوند و به نامزد مورد علاقه خود رای دهند هیچ‌ کس نیز در جایگاهی نیست که بتواند مانع تحقق این حق گردد.
وی افزود: در نظام سیاسی اسلام از مشارکت سیاسی به‌عنوان حق و تکلیف مردم یاد شده است بنا براین انتخاب کردن و رای دادن، هم یک حق برای مردم معرفی شده و هم یک تکلیف شرعی در ردیف دیگر تکالیف شرعی.
اکبری یادآور شد: در نگاه اسلامی منشا تمامی حقوق خداوند است و اوست که نظام حقوق و تکالیف را برای زندگی بشر تعریف کرده و از طریق فطرت و ارسال شریعت نبوی در اختیار بشریت قرار داده است.
وی با بیان اینکه مصداق بارز مشارکت سیاسی فعال در جامعه حضور در عرصه انتخابات است، گفت: مشارکت سیاسی به‌عنوان یک ضرورت شرعی و تکلیف الهی مورد تأکید قرار گرفته است چراکه نظام سیاسی اسلام بدون حضور ملت در صحنه معنا نمی‌یابد.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که این حضور موجب حفظ و تقویت نظام اسلامی است، افزود: مشارکت مردم در انتخابات، کشور را در برابر تهدیدات مختلف مصون می‌سازد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که رای دادن هم حق و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به‌دست خودشان معین کنند زیرا که کشور متعلق به مردم است.
فرماندار ایوان تاکید کرد: در نگاه تکلیف‌مدارانه به حضور در انتخابات، فرد باید به اصول دیگری از جمله اصل شایسته‌سالاری و انتخاب نامزد اصلح توجه کند و به فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است عمل کنند.
به گفته اکبری تبلیغات مؤثر نامزدهای انتخاباتی و توجه آنها به نیازهای اصلی جامعه، پرهیز از سیاه‌نمایی و امیدوار ساختن ملت به حل مشکلات، کنار گذاشتن اختلافات بین مسئولان و قوای سه‌گانه که موجب تشویش اذهان عمومی و نابسامانی در بازار می‌شود، نظارت و ایجاد ثبات در اقتصاد در آستانه انتخابات، اتمام و راه‌اندازی پروژه‌هایی که موجب افزایش خدمات عمومی می شود در حضور مردم پای صندوق های رای تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش با 43 روستا است.
80 نقطه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان مشخص شده و به همین تعداد نیز صندوق اخذ رای در این مناطق جانمایی خواهد شد.
خبرنگار: لیلی خاکی **
7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.