به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم، یک اتفاق شیرین و ماندگار است که نتیجه آن تامین امنیت ملی و حفظ و توسعه منافع عمومی است.
وی با اشاره به نقش سازنده اقوام و ایلات در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: خبرنگاران و مدیران گروه های مجازی باید در نشر مطالب و متون کتبی و تصویری، مراقب باشند حساسیت های فردی و اجتماعی طوایف و قومیت ها مورد تعرض و هتک حرمت قرار نگیرد.
فرماندار آبدانان تاکید کرد: شبکه های مجازی به عنوان دستاورد دانش بشری، یک نعمت و فرصت با ارزش است که بسیاری از مشکلات مردم و دستگاه های اجرایی را با کمترین هزینه منتقل کرده و مسئولان را در رفع این مشکلات یاری می رسانند.
رئیس دادگستری آبدانان نیز در این نشست خبری گفت: مدیران گروه ها و شبکه های مجازی در برابر مطالب و محتوای گروه تحت امر خود مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.
ابراهیم سبزواری اضافه کرد: اینترنت و شبکه های اجتماعی بواسطه در دسترس بودن و خدمات ارزان، مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته و 90 درصد فضای خبری و رسانه ای جامعه را تحت تاثیر و سیطره خود قرار داده اند.
وی نقش مدیران شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی به موقع را ستود و یادآور شد: مسئولان این شبکه ها از نظر قانون و مقررات موجود باید پاسخگوی تمامی مطالب، اخبار و اطلاعات منتشر شده از کانال و گروه های مربوطه باشند.
سبزواری اضافه کرد: به همین منظور لازم است متولیان این بخش، بطور مرتب و مداوم بر مسیر و چگونگی توزیع و انتشار مطالب و موضوع های این گروه ها نظارت مستمر و مسئولانه داشته باشند.
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات شهرستان آبدانان گفت: بر اساس اسناد معتبر موجود، ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی که گاه منجر به حوادث تاسف بار نیز می شود، در رد و بدل شدن یک مطلب و پیام از طریق فضاهای مجازی است.
سبزواری شایعه پراکنی، حاشیه سازی، تشویش اذهان عمومی و اختلاف انگیزی را مهمترین آسیب فضاهای مجازی دانست و افزود: به تمامی جرائم انتخاباتی در فضاهای مجازی و حقیقی در یک شعبه مستقل و بطور شبانه روزی خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
در این نشست رسانه ای که جمعی از خبرنگاران، مدیران شبکه ها و گروه های مجازی و نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر حضور داشتند، اصحاب رسانه، مسائل و مشکلات خود را با مدیران و متولیان شهرستان آبدانان در میان گذاشتند.
شهرستان آبدانان نیز در 170 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار گرفته و بر اساس سرشماری 95 حدود 48 هزار نفر جمعیت دارد.
کل ثبت نام شدگان انتخابات شوراها در این شهرستان 263 نفر بودند که 33 نفر برای شهر آبدانان، 18 نفر در شهر سرابباغ و 19 نفر برای شورای شهر مورموری خود را کاندیدا کرده اند.
193داوطلب نیز برای عضویت در شوراهای روستایی این شهرستان اعلام آمادگی کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.