زهرا همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اختلاف بین طرفداران نامزدها در کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور تاثیرگذار خواهد بود.
وی اظهار کرد: فعالان سیاسی و احزاب که نقشی مهمی در انتخابات دارند باید با رعایت اخلاق برای نامزد مورد نظرشان تبلیغ داشته باشند.
وی داشتن صداقت را نخستن گام در رسالت نامزدهای انتخابات دانست و ادامه داد: از طرفی نامزدهای انتخابات نیز باید صداقت را در گفتار خود داشته و با اعلام برنامه هایشان به مردم آگاهی بخشی لازم کنند تا زمینه مشارکت آنها را در این رویداد حساس و سرنوشت ساز افزایش دهند.
همتی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری همچنین باید برنامه هایشان را طوری اعلام کرده که مردم از انتخاب خود اطمینان داشته و بدانند که عدم حضورشان چه پیامدهایی برای آنها و جامعه به همراه خواهد داشت.
فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برای هر قشری از جامعه برنامه داشته باشند افزود: به عنوان مثال نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده و 50درصد تاثیرگذاران حوزه سیاسی این قشر هستند و چنانچه بخواهیم مشارکت این افراد در انتخابات افزایش یابد امزدها برنامه مشخصی برای آنها ارایه دهند.
وی اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مواضع خود را صادقانه و روشن اعلام و بدور از تخریب یکدیگر خود را به مردم معرفی کنند تا مردم در جریان برنامه هایشان قرار گیرند.
همتی نقش تشکل های مردمی را در افزایش و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات مهم دانست و گفت: این تشکل ها که به صورت عمده با مردم در ارتباط هستند به شفافیت انتخابات می توانند کمک کرده و دانش سیاسی مردم را بالا ببرند.
وی در خصوص اهمیت آرا مردم در انتخابات یادآور شد: اگر مردم رای ندهند نباید انتظار تغییر داشته باشند چراکه مشارکت در انتخابات و هر رای آنها می تواند کاندید مورد نظرشان را پیروز و تاثیرگذاری آنها را در تاثیر سیاست نشان دهد.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 77 نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان در یک هفته مهلت ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 825 نفر مرد و 252 نفر زن بودند که صلاحیت 93 درصد این افراد از سوی هیات های نظارت تایید شد.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.