علی تلاشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معترضان به عملکرد هیات نظارت بر انتخابات در بخش ها باید اعتراض خود را به هیات نظارت مستقر در شهرستان و در شهرستان ها اعتراض خود را به هیات عالی نظارت بر انتخابات استان ارائه دهند.
وی افزود: روند رسیدگی به اعتراض ها و شکایات دریافت شده نیز در هیات های نظارت 10 روز به طول می انجامد و در نهایت اسامی نهایی داوطلبان، 17 اردیبهشت توسط فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام خواهد شد.
تلاشان اضافه کرد: انتخابات شوراها در مرکز استان به دلیل دارا بودن شرایط جمعیتی برای انتخاب هفت عضو در شورای پنجم با تمهیدهای اندیشیده شده از سوی مسئولان به صورت تمام الکترونیک اجرا می شود که از ضریب امنیتی بسیار بالایی نیز برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری موفق این دوره شاهد باشیم در انتخابات های آینده روند اجرای انتخابات در تمامی مراحل به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 77 نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان در یک هفته مهلت ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 825 نفر مرد و 252 نفر زن بودند که صلاحیت 93 درصد این افراد از سوی هیات های نظارت تایید شد.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.