به گزارش ایرنا، اقبال گراوندی روز یکشنبه در جلسه کمیته برداشت شهرستان چرداول اظهار کرد: از این مقدار محصول برداشتی بیش از 23 هزار تن گندم و هفت هزار تن نیز محصول جو است.
وی افزود: متوسط برداشت محصول گندم و جو آبی در هر هکتار زمین آبی قریب به چهار تن و در اراضی دیم بیش از یک هزار و 500 کیلوگرم است.
به گفته وی، با توجه به تاخیر در اولین بارش موثر در پاییز سال گذشته و کاهش سطح کشت میزان برداشت دو محصول گندم و جو نسبت به مدت مشابه سال 95، کاهش محسوسی در تولید این محصولات داریم.
گراوندی تاکید کرد: سطح اراضی قابل برداشت محصول عمده گندم و جو در چرداول حدود 32 هزار هکتار است که شامل 18 هزار هکتار گندم دیم و 6 هزار هکتار گندم آبی همچنین 7 هزار و 500 هکتار جو شامل یک هزار هکتار آبی و 6 هزار و 500 هکتار جو دیم است.
مدیر جهاد کشاورزی چرداول یادآور شد: در سال زراعی جاری برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان 9 مرکز خرید شامل هفت مرکز خرید گندم و 2 مرکز خرید جو مازاد بر نیاز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: تعداد 150 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات در نظر گرفته شده که از این تعداد 60 درصد مهاجر و مابقی از خود شهرستان کار برداشت محصول را انجام می دهند.
گراوندی یک نکته را به کشاورزان یادآور شد که برای خریداری محصول جو آنان باید به سامانه ثبت اطلاعات جوکاران به آدرسfarmers.ime.co.ir مراجعه و ثبت نام کنند در غیر این صورت محصول جو آنان خریداری نمی شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و با داشتن 52 هزار هکتار اراضی دیم و آبی از قطب های مهم تولید گندم جو و برنج عنبر بو محلی در استان ایلام است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.