حیدر علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشاورزی و باغداری در این شهرستان یکی از مهمترین منابع درآمدی مردم محسوب می شود، اظهار کرد: از 22 هزار نفر جمعیت شهرستان بیش از هشت هزار و 500 نفر به شغل کشاورزی و باغداری اشتغال دارند.
وی افزود: در این شهرستان 800 هکتار باغ میوه وجود دارد که هر سال از این باغات بیش از 2 هزار و 500 تن انواع محصولات باغی همچون گردو، انگور، انجیر، هلو و دیگر میوه ها تولید و روانه بازار مصرف می شود.
علی حسینی تاکید کرد: 50 هکتار از اراضی آبی این شهرستان نیز به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال 520 تن محصول به ارزش 13 میلیارد ریال از این اراضی برداشت شود.
وی با اشاره به حمایت های دولت از باغداران در این شهرستان یادآور شد: جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات بلاعوض، پرداخت 90 درصد هزینه اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی، احداث ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال آب در سایت های باغداری بالای 10 هکتار، حمایت های مناسبی برای توسعه باغداری در شهرستان انجام داده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی مناسب و مناطق کوهستانی مستعد توسعه باغات است که یکی از ظرفیت های مهم برای تولید و اشتغال محسوب می شود.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7179/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.