کامران سلیمان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار، یک هزار و 200 تن متعلق به کلزاکاران بخش موسیان و 80 تن نیز از کشاورزان بخش دشت عباس خریداری شده است.
وی افزود: هم اکنون در حال فروش یک هزار تن دانه روغنی کلزا به استان های دارای کارخانه روغن کشی هستیم تا فضا برای خرید مجدد محصول کلزای کشاورزان این استان داشته باشیم.
سلیمان پور با بیان اینکه روند برداشت و خرید کلزا در اراضی کشاورزی استان ایلام تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، یادآور شد: هر کیلو کلزا با قیمت 27 هزار و 230 ریال خریداری می شود.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که عمدتا اراضی دیم بود به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.
10 مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در این استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار دارد، محصول کلزا بعد از ذخیره سازی در سیلوها به استان های دارای کارخانه روغن کشی فرستاده می شود.
سال زراعی گذشته از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2 هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.