به گزارش ایرنا، علیرضا زرگوش روز یکشنبه در آستانه هفته کار و کارگر در نشست خبری اظهار کرد: مردمی شدن و به بار نشستن اقتصاد مقاومتی امروز و در شرایط حساس کنونی، وظیفه تک تک آحاد جامعه و مسئولان است که در این زمینه رسانه ها و مطبوعات می توانند بیشترین کارکرد و بالاترین اثر را داشته باشند.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در شعار و نامگذاری سال 96 فرمودند امروز ایجاد اشتغال و ورنق تولید نیاز و اولویت اصلی کشور است که برای تحقق این رویکرد باید رسانه ها و مطبوعات با جریان سازی خبری از جمله در حوزه مصرف کالای داخلی با حس مسئولیت پذیری بیشتری وارد عرصه شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: یکی از دغدغه ها و اهداف مسئولان و کارگزاران نظام مقوله رشد اقتصادی، خروج از رکود و رونق تولید و اشتغال است که پس از طرح شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، دولت با جدیت از همان نخستین روزهای آغاز سال جدید برای اجرایی کردن این امور پای کار آمده است.

** رتبه نخست ایلام در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی
زرگوش یادآور شد: شعب بدوی و تجدید نظر دادگاه های رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی استان از نظر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و نیز کمیت و کیفیت این کار در میان استان های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: رسیدگی به درخواست ها و دادخواست ها در مراجع بدوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هشت روز و تجدید نظر 16 روز است که این زمان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است و ایلام در جایگاه نخست قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: 1960 دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی سال گذشته در مراجع بدوی و تجدید استان رسیدگی و منجر به صدور حکم شد ضمن اینکه در این مدت با همکاری و هم افزایی هیات سازشی 17.6 درصد دعاوی در هیات های بدوی منجر به سازش بین طرفین دعوا شده است.

** تولد 9 تشکل کارگری و کارفرمایی جدید در سال 95
زرگوش یادآور شد: در حوزه مردمی سازی و ایجاد تشکل های کارگری و کار فرمایی در استان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال گذشته 9 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان راه اندازی فعال شد که با احتساب آنها شمار این تشکل ها به 160 تشکل افزایش یافت.
وی ادامه داد: هفت هزار و 500 بازرسی در راستای وظایف و ماموریت های این دستگاه اجرایی به هدف اطمینان از میزان و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد و هم چنین رعایت شرایط کار و بهداشت، سال 95 از واحدهای تولیدی، خدماتی و تعاونی استان ایلام انجام شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یکی دیگر از وظایف و رسالت های این دستگاه را بررسی مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرد و افزود: 1164 درخواست رسیدگی و بررسی مشاغل سخت و زیان آور تحویل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شد که در کمیته های بدوی و تجدید نظر مورد بررسی و صدور رای قرار گرفت.
زرگوش اظهار کرد: در مقوله حمایت از کارگر در زمانی که بنا به عوامل و شرایطی از کار جدا و منفک می شود، سال گذشته 691 مورد حقوق و مستمری برای این گونه افراد در استان برقرار شد.

** راه اندازی 78 تعاونی جدید در ایلام
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: 78 تعاونی جدید در بخش های گوناگون سال 95 در استان راه اندازی و فعال شد که با احتساب آنها، تعداد تعاونی های موجود به نزدیک به دو هزار مورد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: یک هزار و 500 تعاونی در حوزه های گوناگون تولیدی، خدماتی و توزیعی با هزار و 57 عضو اکنون در استان ایلام فعال است که خدمات لازم را به جامعه هدف ارایه می کند.
زرگوش ادامه داد: افزون بر این، هشت تعاونی مرزنشین که در کار صادرات و واردات کالا به داخل و خارج کشور فعال است، با 200 هزار عضو در ایلام مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مرزنشینان است، ضمن اینکه تعاونی سهام عدالت 470 هزار عضو در استان دارد.
وی یادآور شد: نظارت بر اجرای طرح ها، پایش مالی، رسیدگی به شکایت ها و برگزاری مجامع تعاونی از جمله وظایف و تکالیف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سوی کارشناسان این دستگاه اعمال و انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سال گذشته همچنین نزدیک به هشت هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی و تخصصی به اعضای تعاونی های این استان ارائه شده است.
پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگز نامگذاری شده است.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.