به گزارش ایرنا، نصرت الله علیزاده روز شنبه در دومین روز از هفته سلامت و در آیین افتتاح نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی و سرطان ها اظهار کرد: بی تحرکی، استرس و فشارهای روانی، سبک زندگی و تغذیه ناسالم علت اصلی 70 درصد مرگ و میرها در ایران است.
وی نقش نهادهای فرهنگی و اجتماعی در تامین سلامت روحی و جسمی جامعه را بسیار با اهمیت دانست و افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته، یک هزار و 500 نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان آبدانان زیر نظر 17 کارشناس در 23 مرکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت با آموزش های سرطان شناسی، سبک زندگی اسلامی، کاهش آسیب های جسمانی و افزایش نشاط فردی و اجتماعی آشنا شدند.
مسئول شبکه بهداشت و درمان آبدانان اضافه کرد: در راستای توسعه معارف عمومی و اجتماعی کردن اصول پیشگیری از امراض، نمایشگاه سلامت با نگاه به پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در این شهرستان بر پا شد و به مدت 10 روز آماده ارائه خدمات مشاوره ای و پزشکی رایگان به همه شهروندان است.
وی یادآور شد: در این نمایشگاه 350 اثر کتبی، تصویری، صوتی و شفاهی در زمینه های آشنایی با انواع بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی، سرطان ها و آسیب های روحی و روانی در معرض دید و استفاده آحاد جامعه قرار گرفته است.
این نمایشگاه از امروز و در 2 نوبت کاری صبح و عصر در سالن اجتماعات کانون پرورشی آموزش و پرورش آبدانان بر پا شده و آماده بازدید مردم و مراجعه کنندگان است.
توزیع بسته های بهداشتی و درمانی، توزیع 500 جلد جزوه آموزشی، انجام خدمات رایگان پزشکی و معاینه رایگان بازدید کنندگان از برنامه های جانبی نمایشگاه سلامت شهرستان آبدانان است.
آبدانان با 55 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد، خدمات بهداشتب درمانی در این شهرستان از سوی 43 پزشک عمومی و متخصص، 6 باب داروخانه، یک بیمارستان، پنج مرکز درمانی، 17 خانه بهداشت، 2 رادیولوژی، یک مرکز سی تی اسکن و سه آزمایشگاه انجام می شود.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجیدسلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.