حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام اظهار کرد: بررسی و تعیین تکلیف این پرونده هابه منظور برخورداری از مزایای تبصره 35 قانون بودجه انجام گرفت.
وی افزود: با مروری بر برنامه های سال جاری مهم ترین برنامه ما محقق شدن تبصره 35 قانون بودجه بود و اینکه دولت منابع مالی برای بخشش سود و جرائم تسهیلات بانکی زیر یک میلیارد ریال را عهده دار شده است.
عسگری یادآور شد: همزمان با پایان سال گذشته این تسهیلات ابلاغ شد و تنها چند بانک از این مصوبه استفاده کردند که خوشبختانه با وجود محدودیت زمانی در مجموع پنج هزار و 300 پرونده تعیین تکلیف شد که رقم خوبی است.
وی تاکید کرد: در سال جاری منابع مالی مورد نیاز در قانون بودجه مورد توجه قرار گرفته ودر حال پیگیری است و تمام سیستم دولتی بانکی می توانند از این مجموعه استفاده کنند و در تلاشیم بخش عمده ای از متقاضیان گرفتار سیسم بانکی بدلیل تسهیلات زیر یک میلیارد ریال تعیین تکلیف شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: در سال جاری با اتکا به سرمایه گذاری های جدید در استان طرح های داریم که در سال گذشته نیمه تمام، بسیاری از آنها نیز خاتمه یافته اما تعداد باقی مانده نیز در سال جاری تعیین تکلیف می شوند.
وی با بیان اینکه بانک ها در سایر مسائل اجتماعی نیز از جمله ازدواج تسهیلات پرداخت کرده اند ادامه داد: سیستم بانکی در همه برنامه های اجرایی استان نقش بسزا و موثری ایفا می کند.
وی عملکرد پارسال سیستم بانکی استان ایلام را در مجموع مطلوب عنوان کرد و گفت: با تزریق و پرداخت تسهیلات بانکی طرح های بسیاری اجرا شدند ، و از رکود شماری از طرح ها نیز پیشگیری شد.
ی بسیاری نیز از خارج شدن از مسیر تولید نجات پیدا کردند و تعدادی نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
عسگری با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری تاکید کرد: موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات از برنامه های مهم همه سیستم ها است و هر مانع و مسئله ای که منجر به دلسرد شدن مردم به پای صندوق های رای شود قابل دفاع نخواهد بود و بخش عمده ای از این پیکره نیز در سیستم بانکی است.
وی تاکید کرد: در زمان باقیمانده باید به ملاحظات اجتماعی توجه بیشتری شود و موضوع مشارکت حداکثری و سالم در امر انتخابات که تمام رفتار های آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد مورد توجه همه از جمله سیستم بانکی قرار گیرد و همکاری لازم را در صورت نیاز فرمانداری ها در امور مشاوره و برنامه ریزی و سایر مسائل داشته باشند.
وی اظهار کرد: با وجود اذعان عده ای که دولت تورم را به قیمت تعمیق رکود کنترل کرده، شاهدیم که کنترل تورم توسط دولت با قیمت انقباض پولی در کشور انجام نشده وعملکرد بانک ها نیز در سال گذشته در طرح های رونق بخشی، مسائل اجتماعی و ازدواج انقباضی نبوده است.
به گفته وی افراد می توانند در مدیریت بانکی متفاوت عمل کنند چرا که بخش عمده ای از عملکرد بانک ها در سیستم بانکی نشات گرفته از مدیریت است و باید این سیستم تمام ظرفیت و توانایی خود را بکار گیرد.
عسگری تاکید کرد: ما در تلاشیم طرح هایی را که به تعهدات خود عمل نکرده و دوباره وارد چرخه تولید می شوند حمایت کنیم و با حمایت از واحدهایی که گرفتار ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هستند به چرخه تولید بازگردانیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: طرح بخشودگی جرائم هرچند در پایان سال ابلاغ شد اما عملکرد خوبی در این مدت کوتاه داشت و در تلاشیم این طرح پیگیری و ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام و مدیران بانک ها ی استان در سالن جلسات مدیریت شعب بانک کشاورزی ایلام برگزار شد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.