به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز شنبه در دیدار با خیران حوزه سلامت استان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام توسعه بخش احداث و درمان بوده است که در مقایسه با زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
وی افزود: احداث بیمارستان های مختلف در سطح شهرستان ها و روستاها گام های بلندی است که در راستای ایجاد سلامت مردم برداشته شده که البته باید گفت که این کفایت نکرده و باید این کارها تداوم داشته یابد.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: مقوله بهداشت و درمان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برطرف کردن نیازهای این بخش به حضور و فعالیت خیران نیاز است، چرا که هیچ کاری بهتر از این نیست که به بیمارانی که تمکن مالی ندارند حیات دوباره ببخشیم.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی یادآور شد: استان ایلام خیرانی فراوانی دارد که همواره با مسئولان در جهت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی همگام بوده اند و تلاش بسیاری در این زمینه کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون گام های خوبی در سطح کشور در حوزه امر سلامت توسط خیرین انجام شده است.
دکتر علی دلپیشه از مشارکت بیش از 7 میلیارد ریالی خیرین استان در حوزه بهداشت و درمان خبرداد و افزود: اگر چه این مبلغ رقم زیادی نیست اما برای آغاز بکار در این حوزه خوب و مناسب است.
وی با اشاره به همکاری بنیاد برکت در امر سلامت استان تاکید کرد: عملیات احداث ساخت اورژانس در شهرستان ملکشاهی توسط این نهاد در دست اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: خیران زیادی در سطح کشور در سطح استان سرمایه گذاری می کنند به عنوان مثال در سطح شهرستان ایوان یک مرکز اورژانس با اعتبار 100 میلیارد ریالی در دست اجرا است.
دکتر دلپیشه با اشاره به دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه درمان و سلامت گفت: در بخش های مختلفی توسعه دیالیز در بخش های مختلف استان و بیماران سرطانی، تجهیز بخش شیمی درمان بیمارستان مصطفی خمینی(ره) و احداث زمین در بخش فوریت های پزشکی از دیگر فعالیت های انجام شده است.
وی جهت دهی خیران برای فعالیت های حوزه سلامت نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: به طور قطع حضور خیران سلامت نقش تعیین کننده ای در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی برای استان به همراه دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.