به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در نشست ساماندهی گردشگران ورودی مرز مهران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و پایانه های مرزی کشور همچنین این مرز رتبه نخست گردشگران خروجی از کشور در ایام نوروز امسال را نیز از آن خود کرد.
وی با بیان اینکه مرز مهران بار سنگینی از تردد گردشگران و زائران ورودی و خروجی از کشور را بر عهده دارد، تاکید کرد: این مرز نختسین مرزی است که طرح ساماندهی گردشگران ورودی در آن اجرا می شود.
رحمانی موحد یادآور شد: آبان سال 92 کارگروه ساماندهی گردشگران عراقی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد و بعد از تصویب شورای امنیت ملی از طریق وزارت کشور به 12 استان مرزی و غیر مرزی برای اجرا ابلاغ گردید.
وی اضافه کرد: در این راستا بخشنامه ای تهیه و تکالیف همه دستگاه های عضو این کارگروه مشخص شد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی بین دستگاه ها را بر عهده دارد.
به گفته وی، تمرکز اصلی اجرای طرح ساماندهی گردشگران بر روی مسافران ورودی از کشور عراق با حفظ تکریم آنها و مدیریت این گردشگران در داخل کشور توسط بخش خصوصی است البته به هیچ عنوان نباید هزینه اضافی از زائران و گرداشگران ورودی به کشور گرفته شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از نظر قوانین، مجلس و دولت وظیفه حاکمیتی در خصوص خدمات رسانی به گردشگران در مرزها بر عهده این سازمان است لذا معتقدیم باید چتر واحد خدمات رسانی به گرشگران و مسافران در پایانه های مرزی کشور ایجاد شود.
وی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی برای نخستین بار رویکرد مشارکت و همکاری بین دستگاه ها و اجازه فعالیت بخش خصوصی در پایانه های مرزی برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران در دولت یازدهم داده شده است.
رحمانی موحد در خصوص ساماندهی گردشگران در کشور عراق به عنوان کشور مبدا هم گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط استراتژیک و مطلوبی در همه حوزه ها بویژه گردشگری با کشور عراق دارد اما در این کشور مبدا مدیریت یکپارچه ای وجود ندارد بنابراین باید به ساماندهی پایانه های مرزی خود فکر کنیم.
به گزارش ایرنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری مرز بین المللی مهران روز سه شنبه به استان ایلام سفر کرد.
مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری پایانه مرزی مهران صبح سه شنبه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان ایلام، فرماندار و جمعی از مسئولان مهران افتتاح شد.
طرح ساماندهی گرشگران ورودی از پایانه های مرزی کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که مرز بین المللی مهران به عنوان پایلوت و اولین مرز برای ساماندهی گردشگران انتخاب شده است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.