عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با گاز رسانی به این تعداد شهر و روستا در این مدت (اواسط سال 92 تاکنون) 51 هزار مورد اشتراک (36 هزار شهری و 15 هزار روستایی)، 31 هزار و 300 انشعاب، یک هزار و 348 کیلومتر شبکه توزیع و 383 کیلومتر خطوط انتقال گاز در این استان انجام شده است.
وی از راه اندازی 97 ایستگاه تقلیل فشار گاز در دولت تدبیر و امید در این استان خبر داد و افزود: این در حالیست که در ادوار گذشته (10 سال قبل) تعداد دستگاه های سی جی اس (ایستگاه تقلیل) در استان ایلام 58 مورد بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: در این مدت (اواسط سال 92 تاکنون) 34 هزار و 260 خانوار شهری و 18 هزار و 820 خانوار روستایی در مناطق مختلف این استان تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار گرفته اند.
شمس اللهی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید است، یادآور شد: ضریب نفوذ شبکه گاز به جمعیت روستایی در این استان هم اکنون 65 درصد است.
وی ضریب نفوذ شبکه گاز در جمعیت شهری استان را 98 درصد اعلام کرد و گفت: متوسط ضریب نفوذ گاز در کشور 70 درصد است که این استان در این شاخص هم در بخش روستایی و هم در بخش شهری از میانگین کشوری بالاتر است.
شمس اللهی اضافه کرد: تنها سه شهر ماژین در شهرستان دره شهر و میمه و پهله در حوزه استحفاظی شهرستان دهلران از نعمت گاز بی بهره هستند که عملیات گازرسانی به این شهرها با بیش از یک هزار و 977 خانوار توسط شرکت گاز استان ایلام در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون بیش از 50 هزار خانوار شهری و روستایی در سطح استان ایلام تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار گرفتند.
هم اکنون ضریب نفوذ شبکه گاز به جمعیت شهری استان ایلام 98 درصد و در مناطق شهری روستایی 65 درصد است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.