شادمهر کاظم زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های عمرانی حوزه جنوب به خبرنگار ایرنا گفت: طرح های حوزه های راه ،آب و پروژه های عمرانی و سدها در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت .
وی افزود: با طرح مسائل و موانع اجرایی طرح ها در کمیسیون عمران با حضور مسوولان مربوطه و مجریان پروژه ها امکان بررسی جامع و ارائه راهکار موثر برای تسریع در اجرا و تکمیل این طرح ها فراهم می شود.
وی با اشاره به اجرایی شدن فاز اول مسیر دهلران به اندیمشک به طول 12 کیلومتر افزود:پیشرفت پروزه مناسب است ولی تخصیص اعتبارات پائین است .
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیری اعتبارات این پروژه ها در کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد و گفت:مسیرهای پل دختر-دره شهر-آبدانان و دهلران و همچنین مسیر های دهلران-اندیمشک-آبدانان و دهلران به اندیمشک و مهران از مسیر های مهم و پرترددی هستند که مرکز کشور را به عتبات عالیات متصل می کنند و نیازمند پیگیری و توجه هستند.
کاظم زاده با اشاره به اینکه تا کنون به پروژه های استان اعتبارت بخوبی خوب تزریق نشده گفت: تلاش می شود در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و با حضور وزاری مربوطه و مجریان این پروژه ها این مهم بصورت جدی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار دهلران نیز در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محورهای ارتباطی دهلران به اندیمشک و مهران گفت: دهلران بواسطه استعدادها و ظرفیت های فراوان در حوزه نفت و گاز و در مسیر تردد بودن زائرین عتبات عالیات نیاز مند توجه جدی در حوزه راه ها و تسریع در عملیات اجرایی پروزه های راه است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به 250کیلومتر مسیرهای ارتباطی دهلران به اندیمشک و مهران و کم عرض بودن این مسیر ارتباطی افزود: از مسیر 120کیلومتری دهلران به اندیمشک عملیات اجرایی 12 کیلومتر آن برای چهار خطه کردن در حال اجراست.
فرماندار دهلران از آماده بون 18 کیلومتر دیگر از این مسیر برای برگزاری مناقصه خبر داد و گفت:انتظار است که تسریح در اجرای این 18 کیلومتر و مابقی مسیر نیز جهت تسریع در چهار خطه کردن از طریق تخصیص به موقع اعتبار مورد توجه جدی قرار گیرند.
امام جمعه دهلران نیز با اشاره به اینکه شهرستان دهلران در راس ترد زائرین اربعین به کشور عراق است افزود:توجه به ابنیه و جاده های این شهرستان از درخواست های جدی است که امیدواریم محقق شود.
سید محسن موسوی بر ضرورت توجه به بودجه های استان و بویزه شهرستان دهلران جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها تاکید کرد و افزود: تلاش و پیگیری برای راه آهن در این شهرستان از دیگر درخواست های مردم است که امیدواریم مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: طرح بهسازی راه مهران به دهلران با توجه به کمبود منابع اما حجم عملیات اجرایی بخوبی انجام شده است.
میر جعفریان افزود: با توجه به تفاهم نامه وزارت نفت و راه وشهرسازی مبنی بر چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک 12 کیلومتر از این مسیر با حجم قرارداد 120میلیارد ریال با پیشرفت خوب در حال اجراست.
وی بر لزوم تزریق اعتبارات برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: محور دهلران به مهران نیز 120 کیلومتر است که در قالب سه قطعه 40 کیلومتری برای انتخاب مشاور واگذار شده و قطعه اول نیز مشاور انتخاب و در حال مطالعه است که در صورت تامین منابع وارد فاز اجرایی خواهد شد.
خبرنگار:علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.