به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به اندیمشک اظهار کرد: این مسیر علاوه بر ارتباط 2 استان خوزستان و ایلام نقش مهمی در تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق بر عهده دارد.
وی بر ضرورت توجه به زیرساخت های این مسیر تاکید کرد و افزود: جاده ها نقش مهمی در توسعه و تردد ایمن دارند لذا در این منطقه این نقش نیز برجسته و جدی است و نیاز است این مهم به دقت دنبال شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نشست با وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان برنامه و بودجه بحث اعتبارات لازم برای شتاب بخشی در عملیات اجرایی این پروژه به جد دنبال خواهد شد.
رضایی بر لزوم توجه به اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه در سال جاری تاکید کرد و اضافه کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت و عزم اراده ای که در مدیران بومی استان و شهرستان است، هر چه زود تر این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

* مشکلات پروژه های مختلف عمرانی استان در کمیسیون عمران پیگیری می شود

نماینده شهرستان های دهلران ، دره شهر ، بدره و آبدانان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این مشکلات در کمیسیون عمران جهت تسریع در عملیات اجرایی دنبال خواهند شد.
شادمهر کاظم زاده افزود: بحث راه ها، آب و پروژه های عمرانی و سدها در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون عمران با حضور وزرای مربوطه و مجریان پروژه ها جهت تسریع در عملیات اجرایی پیگیری های لازم بعمل می آید.
وی با اشاره به اجرایی شدن فاز اول مسیر دهلران به اندیمشک به طول 12 کیلومتر تاکید کرد: پیشرفت پروژه مناسب است ولی تخصیص اعتبارات پائین است.
نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیری اعتبارات این پروژه ها در کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد و گفت: مسیرهای پل دختر - دره شهر - آبدانان و دهلران و همچنین مسیرهای دهلران - اندیمشک - آبدانان و دهلران به اندیمشک و مهران از مسیرهای مهم و پرترددی هستند که مرکز کشور را به عتبات عالیات متصل می کنند و نیازمند پیگیری و توجه هستند.
کاظم زاده با اشاره به اینکه تاکنون به پروژه های استان اعتبارات بخوبی تزریق نشده یادآور شد: تلاش می شود در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و با حضور وزرای مربوطه و مجریان این پروژه ها این مهم بصورت جدی پیگیری شود.

* راه های ارتباطی دهلران نیازمند توجه جدی هستند

فرماندار دهلران بر لزوم توجه جدی به محورهای ارتباط این شهرستان تاکید کرد و گفت: دهلران بواسطه استعدادها و ظرفیت های فراوان در حوزه نفت و گاز و در مسیر تردد بودن زائرین عتبات عالیات نیازمند توجه جدی در حوزه راه ها و تسریع در عملیات اجرایی پروزه های راه است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به 250 کیلومتر مسیرهای ارتباطی دهلران به اندیمشک و مهران و کم عرض بودن این مسیر ارتباطی افزود: به همت و تلاش مدیریت ارشد استان و دولت تدبیر و امید و پیگیری نماینده مردم از مسیر 120 کیلومتری دهلران به اندیمشک عملیات اجرایی 12 کیلومتر آن برای چهار خطه کردن در حال اجراست. آ
فرماندار دهلران از آماده بون 18 کیلومتر دیگر از مسیر برای مناقصه خبر داد و یادآور شد: انتظار است این 18 کیلومتر و مابقی مسیر نیز جهت تسریع در چهار خطه کردن مورد توجه جدی قرار گیرند.
امام جمعه دهلران نیز با اشاره به اینکه شهرستان دهلران در راس ترد زائرین اربعین به کشور عراق است افزود: توجه به ابنیه و جاده های این شهرستان از درخواست های جدی است که امیدواریم محقق شود.
حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت توجه به بودجه های استان و بویژه شهرستان دهلران جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها تاکید کرد و افزود: تلاش و پیگیری برای راه آهن در این شهرستان از دیگر درخواست های مردم است که امیدواریم مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این بازدید گفت: طرح بهسازی راه مهران به دهلران با توجه به کمبود منابع اما حجم عملیات اجرایی بخوبی انجام شده است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با توجه به تفاهم نامه وزارت خانه های نفت و راه و شهرسازی مبنی بر چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک 12 کیلومتر از این مسیر با حجم قرارداد 120 میلیارد ریال با پیشرفت خوب در حال اجراست.
وی اضافه کرد: محور دهلران به مهران نیز 120 کیلومتر است که در قالب سه قطعه 40 کیلومتری برای انتخاب مشاور واگذار شده و قطعه اول نیز مشاور انتخاب و در حال مطالعه است که در صورت تامین منابع وارد فاز اجرایی خواهد شد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر :5920847
7175 خبرنگار:علی رضازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.