دکتر علی دل پیشه عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تماسی که ظهر امروز با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد و درخواست امداد فوری به زن و مردی که از ارتفاع 15 متری کوه های قلارنگ به دره ای سقوط کرده بودند، ثبت شد.
وی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر و وخامت حال مصدومان، بالگرد هوایی مرکز فوریت های پزشکی ایلام به جای خودروی آمبولانس برای انتقال آنها به منطقه اعزام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: مصدومان این حادثه مردی 54 ساله و خانمی 20 ساله بودند که از ناحیه ستون فقرات، سر و گردن و کتف دچار شکستگی شده و هر دو با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتقل و در این مرکز درمانی بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر دل پیشه یادآور شد: اورژانس هوایی یکی از خدمات و دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان ایلام است که از ابتدای سال 96 در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: این بالگرد امداد رسان از زمان استقرار در استان ایلام تاکنون توانسته در سه عملیات جداگانه مصدومانی از شهرستان های مختلف را که دارای وخامت وضعیت جسمانی بوده اند را به مراکز درمانی مرکز این استان انتقال دهد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.