به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سایت خبری پلیس، سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: با کاهش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحت وب گرایش به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل روز به روز در حال گسترش است.
وی افزود: یکی از شبکه‌های که به خصوص در ایران بدلیل کارکرد متفاوت خود آمار بالایی از نظر تعداد کاربران را به خود اختصاص داده شبکه اجتماعی اینستاگرام است که روزانه کاربران مدت زمان زیادی از آن استفاده می‌کنند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: همانطور که گفته شد یکی از قابلیت‌های این شبکه به اشتراک‌گذاری تصاویر است به ‌نوعی که کاربران با نظرات مختلف تصاویر و عکس‌های متفاوتی را از خود به بهانه‌های مختلف منتشر می‌کنند و منتظر بازخورد آن در بین دنبال کنندگان خود هستند.
رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه برخی از کاربران بدنبال رقابت از نظر تعداد دنبال کنندگان خود هستند و سعی می‌کنند از هر راهی که شده این تعداد را افزایش دهند، یادآور شد: یکی از این راه‌هایی که برای جذب تعداد دنبال کنندگان بکار می‌گیرند استفاده از نرم افزارهایی است که این کار را انجام می‌دهند.
سرهنگ جمالی با بیان اینکه اکثر این نرم افزارها در ظاهر تعداد دنبال کنندگان را افزایش می‌دهند، اضافه کرد: به گفته کارشناسان تعداد زیادی از این نرم افزارها شناسایی‌ شده‌اند که اطلاعات کاربران اینستاگرام را به سرقت برده و به یک سرور دیگر ارسال می‌کنند.
وی گفت: کاربران می‌توانند برای پاک کردن چنین نرم افزارهایی به سرعت آنها را لغو نصب کرده و رمز حساب کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهند.
سرهنگ جمالی افزود: کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و از آموزش‌های آن استفاده نمایند و در صورت نیاز از طریق بخش ثبت گزارش‌های مردمی از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پلیس فتا استفاده کنند.
دریافت کننده: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.